Inlägg från: Anonym (tänk lite) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tänk lite)

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (glasöga) skrev 2012-01-20 22:27:29 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-26-431/m63124501.html

Faan vad nojig jag blir nu....har ju inte samma lösen på andra ställen som här men tyvärr samma e-post Obestämd Ska byta men det tar lite tid tvärr...

Läste att man kan återställa någons lösenord bara man har e-postadressen

inteutanminasikt.wordpress.com/2012/01/20/vad.../
    Inte en chans att det är sant...
  • Anonym (tänk lite)
    Anonym (glasöga) skrev 2012-01-21 00:43:23 följande:
    Vad...första länken menar du...?  Nej, förhoppningsvis inte!  I inlägg  #13  så skriver en att det i princip är omöjligt att på så kort tid få fram ett lösenord som både är "haschat och saltat"....förnuftet säger att det borde vara så...men man blir lite orolig iallfall!
    Första länken tänkte jag på och nej det är inte möjligt att det har lossnat.
    Finns inte en chans.
  • Anonym (tänk lite)
    Anonym (mu) skrev 2012-01-21 00:54:40 följande:
    Jag har naturligtvis inte samma lösenord till min mail som hit, det är inte där skon klämmer. Problemet är om mail, namn och användarnamn publiceras på nätet så att man kan googla på mitt namn och sen se vilka inlägg jag har skrivit. Jag har inte skrivit några topphemligheter, men en del t ex om min hälsa, inget som jag har lust att vem som helst ska kunna sitta och googla fram om mig.

När det gäller de anmälda inläggen som inte plockats bort så har de ju blivit hanterade av en moderator som nekat att plocka bort dem. Så det var inte att de har annat att göra som är problemet.
    Det kan du lösa genom att byta nick. Då går det inte att koppla hop nicket med mailen.
  • Anonym (tänk lite)
    Anonym (mu) skrev 2012-01-21 00:59:46 följande:
    Har du hört talas om googles cache?
    Spelar ingen roll eftersom att nicket  ändras på det du skrivit innan om  du inte väljer dold ändring.
  • Anonym (tänk lite)
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-21 01:11:54 följande:
    Fast nu googlade jag på mitt gamla alias+familjeliv och mina inlägg kom upp då.
    Jag valde inte dold ändring... =( 
    Jag får inte upp mitt och även om det skulle komma upp så måste man veta vilket nick man söker.
  • Anonym (tänk lite)
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-21 01:18:26 följande:
    Men även nu då om det går att kolla upp vilka inlägg som skrivits, och hackaren har tillgång till mailadressen, så är det lungt i övrigt? Dom kan inte komma åt andra lösen till alla andra sidor man använder?
    Det är "bara " ens uppgifter familjeliv" som  kan skadas? 
    Hackaren har tillgång till krypterade lösenord och byter man lösenord så är det kolugnt.
    För att komma åt det gamla lösenordet och kunna ha användning av det för att göra något alls så måste de ju få det att lossna. Det är inte lätt...
    Har man dessutom bytt lösenord så om de mot förmodan skulle lösa det så är ju det gamla lösenordet inaktuellt.
  • Anonym (tänk lite)
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-21 01:26:27 följande:
    Ok, låter ju bra! =)
    Men måste man byta lösen på alla sidor där man har inloggning nu, eller räcker det här på FL?
    Har inte identiska lösen någonstans...  
    Jag byter lösenord ofta överhuvudtaget. Har du inte samma lösenord som på FL på nåt annat ställe så är det lugnt.
  • Anonym (tänk lite)
    Anonym (mu) skrev 2012-01-21 01:29:22 följande:
    Det är bra att du känner dig trygg. Vi får väl se vad som ingår när dumpen dyker upp på nätet.
    Jag har sett den.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt