• tahira

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

puss skrev 2012-01-20 19:18:14 följande:
    hej veronika. du vet inte vem jag är. men jag vet att det är du som skrivit på FL att din sambo luktar svett. lägg tusen kronor i ett kuvert och lämna det i pappeskorgen utanför coop kl 19.00 annars säger vi åt din sambo vad du skrev. försök inte spåra oss!
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • tahira

Det känns som att FL försökt hedga sig lite i efterhand genom att säga åt folk att byta både lösen och nick, men det verkar mest ha gjort folk ännu mer uppskrämda.

Själv är jag fortfarande helt tagen av det faktum att det finns vissa som har samma lösenord på flera olika platser. Hur tänker man där? 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • tahira
    Anonym skrev 2012-01-21 02:55:25 följande:
    Nej, det är det enda logiska de kan göra.
    Hackaren hotade tidigt med att publicera en dump, detta hade blivit känt fort och om FL inte gått ut med uppmaningen utan försökt lägga locket på hade FL varit ett dött forum om en vecka.
    Medlemmar hade först blivit upprörda över att attacken varit möjlig men framförallt att de försökt tysta ner den eller låtsas som ingenting.
    Oj, nej, jag menade naturligtvis inte att de skulle låtsas som ingenting.

Men jag tror att en hel del bytt lösenord och signatur "bara för att" och inte riktigt förstår varför. Genom att skriva att man bör byta lösenord och kanske även signatur, förstorar de liksom upp hela saken. Jag säger inte att de hade något val, det är naturligtvis alltid bäst att ta det säkra före det osäkra, men för mig hade det känts naturligare att lugna lite samtidigt.

Med det sagt kan jag ju tillägga att jag tycker att det är ganska komiskt att vissa har skrivit privata saker under ett nick som är knutet till en riktigt email, att vissa har samma lösenord på flera olika platser och att de flesta verkar så otroligt chockade. Antagligen är det så att de som arbetar på FL känner sina medlemmar bättre än vad jag gör , jag fick bara intrycket av onödig masspanik.
  • tahira
    Queenie70 skrev 2012-01-22 00:19:44 följande:
    Hade ju varit fint att få veta att "mina trådar" försvann när man bytte nick. *sur*
    Det har inte försvunnit och det är inte därför. Läs Kodarns inlägg innan du surar.
  • tahira
    tahira skrev 2012-01-22 00:21:15 följande:
    Det har inte försvunnit och det är inte därför. Läs Kodarns inlägg innan du surar.
    Glömde länka, det är i den fästa tråden om hackningen. 
  • tahira
    Queenie70 skrev 2012-01-22 00:27:09 följande:
    Nähä var 17 är de då? För när jag trycker "mina trådar" så står det att jag inte startat några...?
    tahira skrev 2012-01-22 00:21:15 följande:
    tahira skrev 2012-01-22 00:21:36 följande:
    Glömde länka, det är i den fästa tråden om hackningen. 
  • tahira
    Anonym (protest!) skrev:
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-23 10:33:09 följande:
    Men de raderar ju inte de anmälda inläggen även om de säger att de ska göra det...
    Jo, men det tar ju ett tag. De är ju inte oändligt många personer som jobbar på det.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt