• MizzTez

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Jag tycker det är helt fantastiskt att någon eller några har så mycket fritid att de ägnar sig åt att hack familjeliv! Förvånad Varför inte ta nått vettigt som kronofogden, någon bank, polisen, grannen eller varför inte fbi på engång?!?! Men familjeliv alltså.. Snälla, kan någon förklara hur det samtalet gick åt mig? Hur kommer man fram till att hacka den här sidan? De här sex-daiting sidorna kan jag fatta till och med.. Men familjeliv.. Är man så intresserad av någons hemorojd problem eller är det någon stackars svartsjuk pojkvän som nu måste desperat få reda på vad flickvännen skrivit?
    Enbart töntigt enligt min åsikt!

• MizzTez
    jaghopparhögt skrev 2012-01-21 02:31:53 följande:
    Det är oftast en av två olika anledning.
    1. Det handlar väldigt sällan om målet i sig utan bara om att hacka i sig. Man skiter fullständigt i vad som finns på sidan, man vill bara komma in. Det handlar bara om tekniken. Man letar efter sidor som har sårbarheter i första hand och struntar i vad som finns där.  Jag har hackat så jäkla mycket tidigare och jag tänkte aldrig på vad det var för något jag attackerade.
    Antagligen gick den här attacken till så, killen verkar rätt känd på flashback för att hugga på alla möjliga sidor där han kan snatta databaser. Antagligen var det bara en slump att han tog familjeliv.
    Ja man får ju hoppas att det bara var en slump! Hade retat min kompis väääldigt mycket om han kommer till mig och säger att han hackade familjeliv! Vilken tönt.. Även om sajten inte har speciellt bra säkerhet så kanske man får passa sig för vad man tar sig in på, kan inte vara lätt att bli tönt-stämplad.
    Hoppas du förstår min tankegång här, tycker att ska man göra något så ska man göra det ordentligt, det är ju ingen stil med att ta sig an nått som är lätt.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt