Inlägg från: Anonym (Menvafan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Menvafan)

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Som någon säger - om man googlar sitt gamla nick kommer ju alla inlägg upp med det gamla nicket - trots att man bytt. Kan hackaren utifrån den informationen koppla ihop dåvarande nick och den mailadress man hade (med för och efternamn, ja jag vet -sjukt idiotiskt)?

• Anonym (Menvafan)
    Anonym skrev 2012-01-21 01:55:19 följande:
    Va inte så paranoid utan tänk efter före istället!
    Skriv det du kan stå för!

Men det är rätt självklart att om du googlar på det gamla nicket att det gamla nickets inlägg kommer upp.
    Om du har bytt lösen  och inte publicerat din mailadress+ nya nicket finns det inte en chans i helvetet att de kan det!

Google ger en ögonblicksbild hur det ser ut på forumet för en oinloggad! Har inte ett skit med FL´s databaser att göra utan vad du publicerar!
    Jag skriver bara saker som jag står för. Det finns dock saker om familjen och annat som jag skriver här som jag INTE vill ska komma ut i samband med mitt namn. Eller i förhållande till mitt jobb. Och jag är inte paranoid, jag saknar kunskap om såna här saker.

Jag trodde att de fått fram användarnamn + mail sammankopplade, vilket betyder i så fall att de kan koppla inlägg med det nick de fått fram på google med mailadressen de fick fram.

Har en kompis som är en offentlig person och denne är riktigt skakig, men ingen av oss fattar riktigt hur det funkar.
  • Anonym (Menvafan)
    Anonym skrev 2012-01-21 02:08:51 följande:
    Då kan du ju inte stå för det. Gjort är gjort men det borde lära dig något inför framtiden. Det är så nätet fungerar och kommer att göra inom överskådlig framtid. Det här är inte första attacken jag upplevt på forum ska du veta så det här förekommer och det är vanligare än man tror.

Det finns bara en regel på nätet och det är att du bara ska publicera det du kan stå för i evigheter framåt.
    Det är skillnad på att stå för något och att inte vilja att ej obehöriga ska få ta del av ens privatliv (vilket också innefattar andras privatliv eftersom den problematik jag har i familjen även berör andra familjemedlemmar).

Och nej, det är lätt att vara efterklok. Jag trodde att ett forum som Familjeliv var säkert vilket var skitdumt. Då har man lärt sig något nytt. Och det är ju alltid bra.
  • Anonym (Menvafan)
    cärröförfän skrev 2012-01-21 02:19:17 följande:
    men sluuuuutaaaaa! lämna inte ut era innersta problem/hemligheter på ett nätforum, gå till en hjärnskrynklare med era tankar. de har tystnadsplikt, det har inte internet.

skyll er själva naiva muppar.
    Tack! Vad fint av dig att stötta en när man inser vilken jävla dundertabbe man gjort och hur det kan påverka min framtid så illa att jag sitter och gråter. FInt och empatiskt av dig.
  • Anonym (Menvafan)
    Anonym skrev 2012-01-21 02:24:17 följande:
    Men varför fläker du ut ditt och dessutom andras privatliv om du inte står för det???

Ja, det är alltid lätt att vara efterklok och jag tror ingen av er gör om samma misstag. Obestämd
    Självklart för att jag inte insåg riskerna. Jag kan inte mycket om datorer. Jag visste inte att jag regat mig med med riktig mail, namn allt för fl var ett av de första forumen jag reggade mig på för lääääääääääääääängesen. Har inte tänkt på det förrän nu, åren har bara tickat på.

Och det handlar fortfarande inte om att jag inte står för det, jag har inte farit med osanningar. Men om jag vetat att det kunde bli publika uppgifter hade jag varit mer restriktiv.

Jag mår skitdåligt men det är ju roligt att jag kan roa så många av er som har mer kunskap med min okunskap.
  • Anonym (Menvafan)
    Anonym skrev 2012-01-21 02:29:22 följande:
    Skjut inte brevbäraren för fan!
    Skjut den som skrivit brevet!
    Man kan uttrycka sig mer eller mindre empatiskt. Om jag möter på någon som mår skitdåligt och inte haft kunskap om något brukar jag inte håna de personerna.
  • Anonym (Menvafan)
    Anonym skrev 2012-01-21 02:31:54 följande:
    Om du märker det jag skriver så har jag en viss förståelse för dig?
    Jag berättar även att du är paranoid i onödan och jag berättar du du ska förhålla dig i frmatiden, ellerhur.
    Sluta tyck synd om dig själv och gör något åt det. Blir du ilsken så rikta det åt rätt håll - FL och dig själv.
    Agera därefter.
    Jag är jättetacksam för dina förklaringar! Men efter att ha läst länken känner jag inte längre att jag är paranoid utan att jag var jävligt naiv.
  • Anonym (Menvafan)
    Anonym skrev 2012-01-21 02:34:35 följande:
    Det är inte ett hån utan ärligt och rakt.
    Du väljer att känna dig hånad, varför? (Nej, jag vill inte ha svar. Jag vill att du ställer frågan till dig själv)
    Jag tror att det är för att det är enklare att känna sig som ett offer istället för att erkänna att man själv har skuld i sin egen situation och därefter ta tag i det.

Nuff said. Åter till topic.
    Du har ingen aning om vem jag är och jag kan tala om att du tar fel på alla punkter. Jag ser mig aldrig som ett offer och jag vet med facit i hand att jag har varit en idiot. Men om ingen talar om sånt här - hur ska man då kunna veta? Jag kan ju inte bli arg på mig själv för att jag inte vetat en sak. Men att FL hade sån undermålig säkerhet är ju för fan skandal.
  • Anonym (Menvafan)
    cärröförfän skrev 2012-01-21 02:41:11 följande:
    är det inte common sense att fatta att internet inte är en säker plats att diskutera diverse hemligheter och personliga problem? jag förstår verkligen inte hur man kan vara så fruktansvärt naiv.
    Nej men uppenbart är jag tydligen fruktansvärt naiv då.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt