Inlägg från: soffliggaren |Visa alla inlägg
  • soffliggaren

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym skrev 2012-01-21 22:33:49 följande:
    I avtalet någonstans plus i dina inställningar.

Jag försökte radera uppgifterna men si, det gick inte.
    Jag försökte  igår och idag men inte lyckats.  Jag har fått skapa ett nytt konto.. jobbigt att samla ihop "mina favoriter " Får börja om och hoppas jag stöter på dom snart Glad
  • soffliggaren
    Anonym (vadå) skrev 2012-01-21 23:11:58 följande:

Men jag kunde ändra i mina medlemsuppgifter? Jag ändrade till och med kön? Eller vad pratar ni om?

Borde man inte kunna ta och byta e-postadress där också nu? 

Jo jag fixade ny lösen till min gamla mail men på något sätt så var jag inte nöjd. Ordnade en ny mail men tappade lösen till den....så jaaa jag klantade till det.

Det jag inte vill ha med är mina personuppgifter och adress. Det går inte att radera på plats som du skapar en ny mail.Därför gjorde jag en nyreggning.    
  • soffliggaren
    trubbelsnåd skrev 2012-01-22 11:45:58 följande:
    Gör så här för att hitta inlägg med era gamla nick (det tar lite tid men det är mycket smidigare än att anmäla inläggen ett och ett)

1. Gå till google.se
    2. Skriv följande i sökrutan: site:familjeliv.se [dittanvändarnamn] (utan hakparanteser om någon undrar)
    3. Gå in i alla trådar som kommer upp (en gång per tråd räcker om någon kommer upp flera gånger)
    4. Skriv in ditt (gamla) användarnamn i sökrutan "sök i tråden" och klicka "sök"
    5. Kopiera länken som finns i adressfältet*
    6. Upprepa för varje tråd ert användarnamn finns med i
    7. Mejla alla länkar ni kopierat till sakerhet@familjeliv.se

*den kommer se ut så här www.familjeliv.se/Forum-20-52/m63119837 -1.html?search=[användarnamn]
    Jag gjorde som du skrev men det fanns inget. Rutan är tom. Klickade in på min presentation och vad händer ? Jo mitt nya namn kommer upp !

Konstigt...
  • soffliggaren
    adipose skrev 2012-01-22 12:54:49 följande:
    Ditt nya namn kommer upp för att du förmodligen inte klickat bort alternativet automatisk inloggning när du loggar ut. Så var det för mig i alla fall.
    Okej men då kan jag bara ta väck automatisk inlogg då ?  Hur gjorde du ?

Om jag gör som innan och kommer in på min sida vad gör jag sen ? På vänster sida är allt som vanligt Forum och hela raden ner. Allt är som vanligt men mittenpartiet är vitt. Jag kan inte se rubriker som mina favoriter heller.  
  • soffliggaren
    Anonym skrev 2012-01-22 13:43:59 följande:
    Det är för att sökfunktionen har blivit avstängd...

Aaaaaaa då förstår jag
  • soffliggaren
    adipose skrev 2012-01-22 13:58:00 följande:
    När jag klickar på LOGGA UT uppe i högerkanten så får jag fram ett minifönster där det står Ok och Avbryt. Där finns också en liten ruta som man kan kryssa i, där det står Ta bort automatiskt login eller något sådant. Kryssa i den och tryck sedan på Okej. Då kan du logga in på ett annat konto.

Tack. Hoppas jag får till det nu eller sen.
  • soffliggaren

Ni som gogglat er och sett ert gamla nick har ni klickat in er på er presentation ? Står ert nya nick där i stället för ert gamla ?

• soffliggaren
    Anonym skrev 2012-01-23 12:10:27 följande:
    Vilken tur du har! Allt mitt är kvar.

Glöm det....Va fan jag sökte på mina nick flera gånger och jag googlade 3 utav er ! Ni var inte med. Nu gör jag en ny sökning på mig och jag är kvar !

Vad hände där ? Nästa gång skriver jag inte ut något... Känns som om jag säger vargen kommer.

har någon en förklaring ?      
  • soffliggaren
    Anonym skrev 2012-01-24 21:48:03 följande:
    Någon mer än mig som har problem med att någon försöker hacka sig in på mailen? Varje gång jag skall logga in står det att jag försökt logga in för många gånger utan rätt lösenord.. Känns lagom kul

Trött och trög men vad menar du ?  Vilken mail ? Fru P orkar någon med det som du beskriver ? För mig låter det som ett jättejobb.
  • soffliggaren

Läste någonstans att detta är inte första gången Fl blivit hackad så jag är lite förvånad över alla frågor. Den förra hackningen borde Fl lärt sig.

Som vissa tar upp olika sätt att se olika användare som nu Fru P. Det finns hur många saker som ska fixas och fler verkar tillkomma.  

Så många användare av Fl och två som svarar i forumet.. Varför inte två till ? 

Väntar mig inget svar för jag funderade bara.     

Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt