• enfrisken

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (Lana) skrev 2012-01-22 14:10:03 följande:
    Det är många som är hysteriska och mår dåligt över det inträffade. Personligen har jag ingenting att frukta men jag skulle kunna gå med på att man raderade arkivet så att ALLA känner sig trygga och tillfreds. Varför startar inte FL en omröstning hur man ska göra med arkivets vara eller inte vara? En demokratisk omröstning är för mig det enda raka. Det är faktiskt vi medlemmar som byggt upp detta forum - inga medlemmar inget forum!
    Jag känner exakt  som du - för min egen del kan arkivet finnas kvar men jag känner starkt för dem som riskerar att få sin integritet invaderad, må så vara att det är dumdristigt att skriva om sig själv på nätet om man inte vill exponera sin rätta identitet men nu när de befinner sig i den situationen anser jag att det är en liten kostnad för oss andra att ställa upp på - vi förlorar ett diskussionsarkiv och kan alltid bygga nya trådar, men de vars hemligheter kommer ut kanske får sina liv förstörda.
  • enfrisken
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-22 14:17:55 följande:
    Någon av oss medlemmar kan ju starta en omröstningstråd som vi sedan visar redaktionen och eventuellt går ut med i media. Någon som har "plus" och kan fixa det?
    Jo fast risken är ju att många resonerar med en axelryckning om det inte verkar gälla dem själva, eller resonerar som någon i den andra tråden att om det är endast 10% som är drabbade, varför ska då 90% rösta för stängning - dvs man väger inte omfattningen på skadan mot kostnaden för den som "ställer upp"...

Ska det göras en omröstningstråd måste den formuleras noga så att de som röstar inser att de gör en solidarisk handling med de drabbade, oavsett hur många de är (det kan vara 90% eller 10%, vi har ju ingen aning i nuläget), genom att avstå från tillgång till arkiverade diskussionstrådar.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt