• Anonym (C)

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym skrev 2012-01-22 22:30:31 följande:
    Någon annan som hann se dumpen på flashback innan den togs bort? Jag reagerar på att listan på flaschback inte var konstruerad på samma sätt som på tinypaste, på flashback fanns signaturer med - på tinypaste finns inte signaturen med - vad betyder det?

Som jag förstod det hade personen på flashback först inte för avsikt att lägga ut informationen i dagsläget. Han har hackat fler sighter och sa att han först när han har en miljon uppgifter skulle han publicera dem. I dagsläget var han uppe i 400 000. Han la upp en kort lista för att visa att han talade sanning. Att han sen la ut hela listan med epost och krypterade lösen var för att han inte klarade av att dekryptera och har bett om hjälp från andra. Han har troligtvis signaturer, men väljer att behålla dem för sig själv för närvarande. Vad han har för avsikt eller ens kan använda dem til återstår att se. Han framstår dock mest som en person som är ute efter att visa att han kan komma åt uppgifterna och tycker det är coolt, utan att veta vad han egentligen ska kunna använda dem till.
  • Anonym (C)

Så här skrev hackaren på flashback tidigare idag.

"Vi upptäckte intrånget efter bara några timmar" (uttalande från Ylva Hvarfner vd och ansvarig utgivare på Familjeliv Media AB).

Hackaren på FB: Min burk satt under 3 dagar och snodde användaruppgifterna, men mitt script verkade vara för "aggressivt" då deras sida dog 3 gånger innan dom upptäckte det.

• Anonym (C)
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:30:59 följande:
    Men vet du alltså vem hackaren är? Varför anmäler du inte om du vet vem det är?
    Jag vet inte vem han är IRL, men jag vet vem han är på flashback. Han har skrivit ganska mycket de senaste dagarna, men de flesta av hans inlägg har tagits bort. Lite förvånande, jag trodde inte flashback censurerade på det sättet. Eventuellt kan flashback spåra honom, men det lär knappast ske i första taget.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt