Inlägg från: EnGladPingvin |Visa alla inlägg
  • EnGladPingvin

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

CopyThat skrev 2012-01-23 11:37:40 följande:
    Jag undrar, hur vet man att hackaren inte fick med sig adresser och telefonnummer också som man uppgav när man registrerade sig? Någon som vet?
    Men han fick väl med sig användarnamn också?
    Eller?
    Jo, hackaren fick med sig användarnamn. Han har dock enbart publicerat ett fåtal av dem. Det gjorde han på flashback, men den listan togs bort en stund senare. Enligt FL har han kommit åt en databas med användarnamn, e-postadresser och hashade lösenord. Koppling till adresser och telefonnummer kom han inte åt, de finns troligtvis inte lagrade på samma ställe. Vi får väl utgå från att de inte ljuger. På flashback talade inte heller hackaren om att han skulle ha fått tag på några adresser.  
  • EnGladPingvin
    CopyThat skrev 2012-01-23 12:29:18 följande:
    Så man behöver inte längre ange sin adress och telefonnummer vid registrering? Kan man ta bort dessa uppgifter om man redan angett dem?
    Jag försökte ta bort dem, men det gick inte. Det var däremot inte något problem att ändra dem. Så jag skrev "Nej tack" som adress och ett fake-telefonnummer. Det gick. Efter det som har hänt kommer jag inte ge ut mina adressuppgifter oavsett vad de säger. Det finns ingen anledning för dem att ha dem. Jag har även bytt signatur (två gånger), lösen och e-postadress.
  • EnGladPingvin
    CopyThat skrev 2012-01-23 13:54:44 följande:
    En annan intressant sak att prata om nu är ju vad det blir i framtiden av fl? Tror ni folk har tappat förtroendet för forumet och kanske avreggar sig helt, ingen vågar skriva i känsliga rummet och att det blir helt dött här nu kanske?
    Folk kanske går över till något annat forum?
    Jag tror det här kommer vara glömt för de flesta inom kort. Bevisligen är det fortsatt full aktivitet i forumet. Förhoppningsvis blir folk försiktigare med vad de använder för inloggning och vilka uppgifter de lägger ut som kan härleda till dem utanför forumet. Själv har jag ändrat alla uppgifter och tagit bort allt som stod i presentation, album och gästbok. Kommer nog även använda mig betydligt mer av den anonyma funktionen, vilket jag inte sett behov av att göra tidigare. Tråkigt, men jag vill kunna skriva om saker som är känsliga utan att behöva känna oro för att någon ska kunna koppla det jag skriver till mig som person.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt