-
Jag undrar varför de är anonyma.CopyThat skrev 2012-01-23 14:42:07 följande:Jag har inte gjort något av det du säger där. Men jag diskuterar gärna om det så man vet på ett ungefär vad det är som händer. Värst vad folk blev arga på mig helt plötsligt. Är det förbjudet att prata om det?
-
Anonym skrev 2012-01-23 14:47:17 följande:Om du har problem med det eller vill ifrågasätta det så gör du det på rätt ställe.
Tipsar om trådens rubrik:
"Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt"Jag tycker bara det är lustigt hur det snackas om "men om du inte har något att dölja..." eller "Om du inte kan stå för det du skriver..." osv osv. Sen så är ni anonyma. Lite småkul bara.
Va inte så passivt aggressiv, det klär dig inte.
-
Anonym skrev 2012-01-23 14:56:18 följande:Jag är inte aggressiv, det är du som vill tolka det så.
Jag är ärlig och rak och lindar inte in saker. Sen är det din huvudvärk att du väljer att ta raka besked som en spark i magen, ditt problem och ditt ansvar.
Att ifrågasätta anonymiteten är världens äldsta och fulaste knep men det blir otroligt larvigt när det görs utan urskillning eller tankemöda som här i denna tråd. Har du problem drar du till en annan tråd, varför människor väljer att vara anonyma har du inte med att göra och det handlar inte ditt ifrågasättande om egentligen. Utan det handlar om att förminska bla. Det är inte kul någonstans inte ens lite. Så kamma till dig och lär dig till nästa gång.
Tillbaks till topic:
Har du något att tillägga i sakfrågan?
Tillbaks till topic:För att "kamma till dig och lär dig till nästa gång" låter inte passivt aggressivt alls...jag retas med dig, ta det lugnt.
Jag har något att tillägga faktiskt, tack för att du fråga..Jag tycker att familjeliv borde ta och rensa trådarna i känsliga rummet och anonyma diskussioner.
Jag ser mig själv som en empatisk människa och om det skulle "rädda" någon genom att ta bort dessa trådar så är jag 100% all for it.
Varför inte? Detta är bara ett forum, inget historiskt museum av något värde som måste bevaras för evigt.
Visa mig en tråd som är så speciell att den absolut inte kan tas bort.
-
CopyThat skrev 2012-01-23 15:13:40 följande:Jag menar också det och jag vet att jag har läst i andra trådar där folk har bett om att få vissa trådar bortplockade men att inget har hänt och att de inte ens har svarat dem på flera dagar. Det tycker jag är obehagligt att fl besitter rätter och äger därmed folks trådar. Jag tycker fl kan fixa så att man själv kan plocka bort vilka trådar som man vill och som man själv har startat. Det borde ju spara dem en hel del arbete om man gör arbetet själv. Eller varför vill de så bestämmt ha kvar trådarna?
Jag håller med om att det är obehagligt.
"Jag tycker fl kan fixa så att man själv kan plocka bort vilka trådar som man vill och som man själv har startat. Det borde ju spara dem en hel del arbete om man gör arbetet själv."
Mycket bra förslag!
Jag har ingen aning varför fl vägrar ta bort vissa trådar. Skumt är det iallfall.
Jag hoppas fl läser det här för det var ett bra förslag som skulle kunna spara en massa tid.
Det skulle kunna vara en tillfällig lösning...
-
En tillfällig lösning skulle vara om alla som vill ta bort sina trådar får göra det.
-
Medkänsla.Medkänsla är en personlig egenskap. En medkännande person lever sig spontant in i det som är besvärligt och ledsamt i andras livssituationer, och kan följaktligen ofta drivas till att försöka hjälpa sina medvarelser. Medkänsla betraktas av många som en moraliskt eftertraktansvärd egenskap
Ett misstag är ett misstag, vi har alla gjort misstag.
Alla förtjänar en andra chans....
-
Anonym skrev 2012-01-23 16:13:08 följande:Det är riktigt ja men har ganska lite med hackerattacken och hur FL tacklar det.
Å andra sidan måste du faktiskt hålla med om att de har visat mer än det du kräver: de tar bort trådar trots allt, de har varnat när de eg skulle kunna försöka tysta ner det, de har berättat exakt hur och vad man ska göra när mycket av det inte ligger på deras bord.
Dessutom är det oerhört få företag som agerar efter medkänsla, kan du berätta om ett enda?
Alla förtjänar en andra chans men hur många chanser ska människor behöva få? Att inlägg blir raderade borde bara det visa på det egna ansvaret. Det har inte hjälpt ett dugg för att människor ska ta sitt eget ansvar och tänka efter före."Skyll dig själv" och liknande är vad jag läst här...Vad tjänar man på att vara dryg och elak? Ha förståelse för att alla inte är som du och möt varandra halvvägs.
Familjeliv kan vara extra tydliga och skriva med stora bokstäver att "Här ansvarar Du för vad du skriver och allt du skriver här kan komma ut så var extra försiktig".
Det skadar ingen att varken vara extra tydlig eller ge folk chansen att ta bort sina trådar. Som sagt, det skulle vara en tillfällig lösning.
-
Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 16:14:29 följande:Fast folk har ju fått hjälp, hur de ska göra för att minimera riskerna. Är man så rädd, så får man väl avregga sig härifrån.
Släpper du fritt för medlemmarna att radera, så kommer det att bli smått kaos...även om det skulle vara en tillfällig lösning. Jag antar, att du är medveten om att det liksom inte bara innebär att trycka på en "av/på-knapp"?Jag tvivlar inte på att folk har fått hjälp men om nu vissa vill ta bort sina trådar så tycker jag de ska få chansen att göra det.
Hur skulle det bli kaos? Man ska alltså endast kunna ta bort sina egna trådar...Förstår inte hur det skulle skapa kaos, det skulle vara en tillfällig lösning och jag tror inte det skulle bli svårt för familjeliv att återgå till sitt normala ja igen.
-
Anonym skrev 2012-01-23 16:32:29 följande:det är varken drygt eller elakt utan ärligt. det säger däremot mycket om dig, att du troligen inte har fattat hur nätet fungerar, att du troligen inte har fattat att du ansvarar för det du publicerar, att du troligen inte har fattat att FL inte är ondskan själv som gör saker bara för att jävlas...
FL HAR varit tydliga, det står överst i forumlistan bland annat. Men det har du inte sett eller brytt dig om.
Berätta - hur ska an tvinga såna som dig att ta till sig den information som finns? Hur ska man tvinga dig att läsa? Hur ska man tvinga dig att förstå? De har uppenbarligen inte lyckats hittills och ärligt tror jag inte att NÅGON kan få dig att förstå, du har nämligen haft ALLA chanser. Chanser som du vägrat att ta och nu kräver du att någon annan ska ta ansvar???Jag säger som någon annan sa innan; Ta några djupa andetag och försök igen.
Du förstår att det här handlar inte om mig utan om hur detta skulle underlätta för familjeliv och deras användare.
Berätta? Jag har redan berättat och gett förslag, du skulle kanske ta till dig av det du skrev...
-
Anonym skrev 2012-01-23 16:50:23 följande:Det är helt ärligt du som behöver andas. Du projicerar dina känslor på mig. Alla (utom möjligen du) ser att inlägget är skarpt formulerat men det saknas de känslor du känner.
Så andaaaaas.
Dina förslag skulle definitivt inte underlätta, du förstår helt enkelt inta att ett forum är mer komplex än så.
Du har inte gett förslag på hur man ska tvinga dig att läsa det som redan står: så åter igen: berätta hur man ska göra. Du behöver ta till dig av den text som finns framför dina ögon....Där är du igen...tvinga mig. Skrev jag inte precis att detta inte handlar om mig? Vem är det som behöver läsa och ta till sig egentligen... och du undrar varför jag tycker att du är passivt aggressiv.
Tala om för mig hur ett forum, ursäkta, ett komplext forum som familjeliv fungerar. Jag är nyfiken.
Vem har sagt något om att tvinga någon att läsa? Det jag har sagt är att möta varandra halvvägs, att vara extra tydlig, att ge användare en andra chans.
Om användare inte vill eller kan läsa efter det så är det okej, andra chansen är då förbrukad. Förstår du?
-
Anonym skrev 2012-01-23 17:13:05 följande:Du pratar om att möta någon halvvägs, att de ska tala om tydligt att medlemmarna ansvarar för vad de publicerar när den informationen redan finns, tydligt och på många ställen. Men det har du tydligen inte sett fastän du får det berättat för dig igen och igen så jo, det handlar om DIG och dina åsikter.
Eftersom du missat det så handlar det om att tvinga någon att läsa och förstå.
Ja det är som du säger, andra chansen är förbrukad eftersom det sätt FL ska gå "halva vägen" redan finns...
Inser du det?
Eftersom du tror att det bara är att radera sina egna trådar så är det faktiskt ingen ide att, så kortfattat,som ett inlägg behöver vara, ens försöka förklara. Ett tips är att det finns hur mycket information som helst om det på nätet. Duger inte det åt dig så finns det hur många universitetskurser som helst att välja på.Jag ska försöka vara så tydlig som jag bara kan....Läs det här långsamt.
För dig så kanske det räcker men för någon annan så kanske det inte gör det. Det är där medkänsla kommer in i bilden, du behöver lära dig att sätta dig in i andra människors situationer för att ha förståelse varför, t.ex Lisa79 vill att hennes tråd om sin psykiska sjukdom raderas.
Så du kan inte tala om för mig vad som är så svårt med att låta sina medlemmar ta bort sina egna trådar (tillfälligt) i detta komplexa forum? Det sista du skrev låter mer som en feg utväg från din sida.
-
vill inte ha signatur mer skrev 2012-01-23 17:42:50 följande:I en annan infotråd där kodarn skriver så meddelar de att kopplingen till anonyma inlägg försvinner om man avregistrerar sin användare. Så vill man skydda sig så är det ju det bästa, att ta bort kontot helt och skapa ett nytt. Hoppas att den infon lugnar folk lite.
-
Anonym skrev 2012-01-23 17:46:01 följande:Ok, jag kör samma metod som du gör. Kanske, kanske, kanske att det funkar. Det BORDE göra det eftersom det är något du tar till själv.
Läs detta l å n g s a m t
Forum är komplext.
Alla forum är komplexa.
Ett inlägg räcker inte för att förklara.
Det finns bra information att hitta på nätet.
Använd google.
Sök högskolekurser.
Du förstår inte att det är komplext.
Du accepterar inte att det inte går att förklara.
Du tänker inte söka information själv.
Du måste lära dig att du inte kan få som du vill alla gånger.
Du måste lära dig att inte begå påhopp när du får svar du inte vill ha.
Du måste lära dig att allt som går emot inte handlar om empatibrist.
Har du svårt med läsförståelsen?Hahah men herre...nej nu är du helt ute och snurrar.
Jag ger mig med den här diskussionen med dig. Om du inte förstått något av det jag skrivit vid det här laget så kommer du aldrig förstå.
Ta hand om dig.
-
Anonym skrev 2012-01-23 18:45:32 följande:Trots att jag besöker FL så gott som varje dag var det där den fegaste bortförklaringen jag läst på mycket länge.
Bortförklaring? Du visar ännu en gång att du inte förstår vad jag skriver...sen så undrar jag vad inte din bortförklaring var där uppe om inte feg? Jag förstår inte vad jag tjänar på att hålla på fram och tillbaks med dig som uppenbarligen inte ens läser vad man skriver.
Om det är sista ordet du vill ha så kan du få det.
-
Jag har iallfall förståelse för det, synd att inte alla har det.heter skrev 2012-01-23 18:05:10 följande:Jag tror att det är så här lätt. Visst vet alla att det vi skriver på internet inte är hemligt men ingen hade väl kunnat tro att man en dag skulle kunna bli kopplad till sina helt anonyma inlägg och det är där skon klämmer. SJÄLVKLART ska man endera kunna få radera känsliga inlägg då när man förstår det eller få veta hur man kan ta bort sin koppling till inläggen som man tydligen kan genom avreggning. Varför är det så jäkla svårt att förstå att alla inte är datagenier som förstår hur långt saker kan nystas upp och sättas ihop TROTS anonymitet?!
-
Anonym skrev 2012-01-23 19:10:05 följande:Jag använder ditt språk och dina uttryck, märker du verkligen inte det?
Jag trodde faktiskt att du av alla skulle förstå det men jag erkänner, där hade jag fel.
Jag förstår vad du säger men jag håller inte med, lär dej skilja på de sakerna!!!
Vad tjänar det till att DU håller på fram och tillbaka? Du förstår helt uppenbarligen INTE det jag skriver utan du ägnar dig istället åt PERSONLIGA påhopp och tjafs. Varför?Påhopp? Vem är det som projicerar nu?
Jag tycker vi lägger ner det här nu för du förstår helt enkelt inte alt. vill du inte förstå och håller inte med, samma sak, ny tid och jag kan inte vara mer tydlig än vad jag varit.
Jag hoppas att du åtminstone förstår det här --> Hejdå.
-
Glömde fråga detta...är det någon annan än jag som såg facebook länk bredvid vissa email adresser på den listan som kom ut för nån dag sen?
-
oOOo oOOo skrev 2012-01-23 20:34:25 följande:Det var nog speciella användarkonton för facebook appen såg det ut som.Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 20:41:48 följande:Inte vad jag kommer ihåg...Men kan det haft att göra med om man loggade in via Facebook connect?
Det har jag aldrig gjort...
Men va innebär det för som som loggat in via facebook då? Kan deras fb bli hackad också då?Ahh, okej så kan det nog vara...fb app eller fb connect...i vilket fall som helst hoppas jag att det inte går att komma åt någons facebook.CopyThat skrev 2012-01-23 20:34:40 följande:Ja jag såg också det. Jag funderar på om det kanske var de användare som har facebook-connect med fl?
" Men va innebär det för som som loggat in via facebook då? Kan deras fb bli hackad också då? " Ingen aning, hoppas inte det iallfall :/ -
Jag kommer ihåg när FL var segt i några dagar för inte så länge sen och man loggades ut titt som tätt....undrar om det inte var då han höll på