• SHAKAWKAW

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Jag måste säga att denna hackerattack irriterar mig på ett sätt - det pågår ju inga [intressanta] diskussioner! Hela Familjeliv känns dött.

• SHAKAWKAW
    Coccolina skrev 2012-01-23 22:47:05 följande:
    De som hackade oss från FB har inget större intresse av att läsa om våra sjukdomar, otroheter och sossdiskutioner... Det är vi själva som tror att vi är mer intressanta än vad vi egentligen är i deras ögon.
    Precis.

Snubben som hackade Familjeliv är nog inte ute efter någonting speciellt. Han vill sabotera, göra människor rädda och visa sig tuff inför medlemmar på Flashback. Er värdefulla och känsliga information bryr han sig inte ett piss om - det betyder ingenting för honom.

Däremot vet jag inte om man skylla Flashback för attacken.
  • SHAKAWKAW
    Coccolina skrev 2012-01-23 23:25:01 följande:
    Nej skyller inte FB för attacken Är dock inte förvånad att hackern är medlem där och det är inte för att jag dömmer ut alla på FB rakt av men för att jag vet att det finns många omogna som krälar runt där Och ja mycket annat som jag inte kommer överens med också Men finns även mycket vettigt folk... Precis som här:-P Det är ju inte bara ton med moralkärringar och WT morsor utan även många guldkorn till medmänniskor!!

Ja, nä... Det är inte jag heller egentligen. Förvånad över att hackern är medlem på Flashback alltså. Som du säger, det finns många typer av människor där som är, erhm, unika. Anywho, jag missförstod dig!
  • SHAKAWKAW
    Anonym skrev 2012-01-23 23:35:24 följande:
    Tänker jag helt fel i det här?

Om jag har kvar mitt gamla konto så finns risken att jag kan hackas och outas i värsta fall. Har många trådar. Skäms Men om jag ändrar nickname, lösenord och tillhörande mail och avreggar mig efter det så sjunker risken att jag outas dramatiskt vid en ny attack? Både pga att jag inte är aktiv med det kontot och för att fl säger att min personliga koppling försvinner om jag avreggas? Betyder det att mina trådar sprids som löv i vinden och bara har ett nickname anslutet till sig och ingen email alls?

Stämmer min tankegång att det är "farligare" att ha kvar ett konto med gamla trådar än att avregga det och starta ett nytt?
    Du kommer inte bli outad. Risken för det är så pass minimal att den knappt existerar. Behåll kontot du har nu och andas ut.
  • SHAKAWKAW
    Anonym skrev 2012-01-23 23:42:20 följande:
    Är du utbildad i ämnet? Eller en hackare? Jag måste veta så att jag vet hur trovärdigt det du säger är.
    Jag är inte utbildad i ämnet alls. Hackare? Njä... Men jag tänker logiskt! Räcker det?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt