Inlägg från: Anonym (sprid vidare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sprid vidare)

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Nej jag valde inte att ta bort dom själv, var jag som hade den användaren och blev spärrad från att skriva mer i familjelivs forum, skapade därför en ny. Men även denna kommer väl bli spärrad antar jag.

De tog bort inläggen för att de ansågs vara provocerande. Antar familejliv.se blev rädda för sanningen kom fram.

Familjeliv.se är korruppt!

När de går in och spärrar enskilda användare från att skriva för de säger sin åsikt, och sedan går ut med att de har fullt upp i arbetet med att ta bort folks privata inlägg är motsägelsefullt så det bara skriker om det.

Även här blev det ju tydligt att familjeliv.se är mer rädda om att skydda sitt eget skinn än att rå om medlemmars integritet. Det går in och leker bossar och bestämmer vad som får skrivas och inte, oroar sig över det när de egentligen kan jobba på att ta bort folks inlägg.

Helt sjukt!

Kopiera och sprid vidare!

• Anonym (sprid vidare)
    Anonym skrev 2012-01-24 11:30:33 följande:
    Nej.
    Det kan bara leverantören och de håller jättehårt i de uppgifterna, inte ens polisen får ut de uppgifterna utan det ska gå via åklagare och endast om det antas leda till en fällande dom med fängelse på straffskalan. Leverantörerna har all orsak att hålla så hårt i de uppgifterna. Den ISP som börjar lämna ut personuppgifter till höger och vänster kommer att vara en död ISP tämligen omgående.

Enda sättet att komma över den uppgiften är att antingen muta någon på företaget eller begå nytt intrång i deras databaser. Där kan man dock räkna med att de vet vad de sysslar med och skyddar de uppgifterna mycket noga. Det är dock inget jag kan garantera utan det är bara vad jag tror.

Nja, har du en bloggsida till exempel kan du ju enkelt se vad olika besökare har för ip-adress, var de bor och få fram adress. Olika bloggportaler har ju så man kan se vilken stad besökarna sitter i automatisk och du behöver inget program för det, medan vissa bloggare har program installerat där de kan få fram mer detaljer. 

Det här handlar således inteom leverantörer och uppgifter de kan få ut. Utan vilka uppgifter som familjeliv ser hos oss? Kan familjeliv se olika inlägg kopplat till en viss ip-adress. Om en person har flera olika användare på familjeliv, kan familjeliv se trots det att det är samma användare genom ip-adressen?

Här handlar det ju inte om att familjeliv lämnat ut uppgifterna, utan att systemet blivit hackat och oberhörig person tagit all den infon. Det är därför händelsen är polisanmäld bland annat, genom det visar familjeliv.se att de inte släppt uppgifterna medvetet utan att de råkat ut för ett brott.

Hittills har man man inte fått något svar om just ip-adresser från familjeliv.
  • Anonym (sprid vidare)

Eller du kanske inte ser deras ip-adress men du ser vilken stad de befinner sig i.

Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt