• o0Noun0o

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

CopyThat skrev 2012-01-24 11:22:08 följande:
    Okej men jag tror nog att det ska kunna gå att spåra ip-nummer.
    Ja det tror jag med, men jag är glad att mitt inte funkade alls... Kör trådlöst och har svenskt abonnemang+ är skriven och bor utomlands.
  • o0Noun0o
    CopyThat skrev 2012-01-24 11:39:16 följande:
    Jaha okej. Hoppas att det inte ska kunna gå i alla fall.

Du kan ju testa att söka ditt eget IP.
  • o0Noun0o
    CopyThat skrev 2012-01-24 11:45:35 följande:
    Det dök upp en jätteviktig fråga nu som jag blev orolig för men jag vill inte skriva det i tråden för att inte outa mig själv. Men kan jag maila dig? Jag försökte att gå in på din sida men det fungerade inte.

Nej, man kan inte gå in på min sida. Ledsen... men jag håller den stängd för tillfället. Du kan ju avvakta och ställa frågan anonymt i denna tråden lite senare.
  • o0Noun0o
    CopyThat skrev 2012-01-24 12:43:22 följande:
    Okej tack för mycket utförligt svar! Jag förstår precis vad du menar nu Tänk vad man har lärt sig i den här tråden ändå

Varför plockade FL bort din länk?
  • o0Noun0o
    CopyThat skrev 2012-01-24 12:50:33 följande:
    De var fel på den så jag bad dom ta bort den. Det var det min fråga handlade om hehe

Vad var fel på den?Flört
  • o0Noun0o
    JomppeIina skrev 2012-01-25 15:06:05 följande:
    Är det ingan annan som undrar varför alla gamla signaturer ska ha en unik signatur och varför familjeliv inte kan sätta en gemensam på anvädnare med avslutat medlemsskap, exempelvis "anonym" eller "okänd".

Familje pratar ju om att de pratat med goolgle om cachade sidor, ingen annan som tänkt på alla andra söksidor som yahoo och altavista? Söker man där kommer ju sidor upp med ens ursprungssignatur, alltså utan att man tycker på "cachad" och trots att man ändrat signatur både dolt och odolt. 

Det enda som hjälper då är ju att göra så att folk inte får åtkomst till vissa sidor, och att de helt enkelt gör så man inte kommer in på vissa trådar, och det är bara familjeliv som har makten att göra det. Dessutom behöver de prata med alla söksidor om cachade sidorna, inte bara google.

Jo jag. Döper man om alla avslutade användare till "anonym" samt tar bort klockslag ur både citat och inlägg har man försvårat att söka mailen bakom nicket.
  • o0Noun0o
    Arcitect skrev 2012-01-25 16:02:35 följande:
    postades idag på flashback:
    Idag, 15:24 #1Medlem  
    Reg: May 2010
    Har lyckats få ut en ny lista på mail/användare/passord-hash
    Lägger upp den senare - men jag fortfarande problem att tolka passorden (tror jag har fått ut omräkningsformeln men den verkar bara funka åt ett håll)
    Jaha, lösen bytt igen då.

Tackar!
  • o0Noun0o
    Arcitect skrev 2012-01-25 16:02:35 följande:
    postades idag på flashback:
    Idag, 15:24 #1Medlem  
    Reg: May 2010
    Har lyckats få ut en ny lista på mail/användare/passord-hash
    Lägger upp den senare - men jag fortfarande problem att tolka passorden (tror jag har fått ut omräkningsformeln men den verkar bara funka åt ett håll)
    Har du mailat FL?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt