Inlägg från: Regnig måndag |Visa alla inlägg
  • Regnig måndag

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Waldo skrev 2012-01-21 08:31:58 följande:
    Det är fan inte första gången det här händer

FL uppträder som ett gäng tredjeklassare både i kunskap och engagemang
    Jag är inte det minsta förvånad.
    Men man ska fan inte sitta och lipa inför sina medlemmar och säga att man har blivit utsatta för en hackerattack och säga att man tar det på yttersta allvar

Sanningen är den att man skiter högaktningsfullt i vilket.
    Hade man velat agera hade man inte suttit och lallat och ringt polisen
    Man hade anställt en person med basic kunskap, som hade FÖREBYGGT dessa problem

För man har ju lite andra problem än just hackning, eller hur?
    Just det, det berör bara medlemmar, inte betalande anonnsörer
    Men nu får du ta och lugna dig lite.

Anställa personal kostar pengar, det genererar inga. För finten går hem och medlemmarna går på det där för att de så gärna vill. Ställa krav och flytta till andra forum är det inte tal om eftersom man vill sitta under korkeken. Demon
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Regnig måndag
    Anonym (Lana) skrev 2012-01-25 18:03:49 följande:
    För er som kräver att FL tilltar åtgärder; det finns någonstans på nätet där man kan skapa en virtuell protestlista,  skapa en sådan och lägg ut den här, lått oss signa med våra användarnamn (det har läckt tillräcklig information om oss redan). Sedan skickas den till FL samt till samtliga annonsörer. Detta tycks vara det enda raka då man inte får starta några omröstningar i frågan direkt på forumet.
    Vad är det du vill protestera emot? Hackare?
    Och varför i allsin dar ska du blanda in annonsörerna? Jag förstår inte hur du tänker, kan du förklara ditt syfte och mål?
  • Regnig måndag
    Anonym (Lana) skrev 2012-01-25 18:28:19 följande:
    Jag vill inte protestera mot något. Det finns många som skriver på FL och på andra forum om FL:s skrala hantering av ärendet. Man uttrycker en önska om att FL ska radera arkivet, försvåra åtkomsten genom anonymisering etc. Nu är tydligen informationen, hört från flera källor, snart avkodad. FL bör därför agera det snaraste. Om inte FL agerar och en tydlig minskning av medlemmar och klick börjar visa sig lär annonsörerna dra öronen åt sig och skapa en dialog med FL. It´s all about the money...
    Läs igenom de trådar som finns, sätt dig in i problemets natur kommer du att inse att FL gör långt utöver det som krävs av dem. Skulle du vända dig till annonsörer med detta kommer du att bli grundligt utskrattad.

Det verkar bara vara ett fåtal medlemmar som vill radera och de ska inte få styra då de flesta går på hörsägen och agerar likt den stora massan brukar göra i masspsykoser.

Och med all respekt, medlemsantalet kommer inte att rasa pga det här. Det har hänt förut och det kommer att hända igen - på FL liksom på andra stora forum. Det som har hänt sen förra gången är att FL vuxit så de lilla medlemstapp som sker nu spelar ingen större roll.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt