• JomppeIina

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym skrev 2012-01-22 13:24:35 följande:
    Jag HOPPAS att det var för att den användaren begärt att få sina trådar raderade, och att admins äntligen kom så långt i listan, för censur av kritiken vore rent av löjligt.
    Anonym (protest!) skrev 2012-01-22 13:24:42 följande:
    Är dom borta?? Om de är borta så blir jag riktigt förbannad att de lägger ner tid på att ta bort dom medans våra inlägg som vi anmält ännu inte har åtgärdats.
    Nej jag valde inte att ta bort dom själv, var jag som hade den användaren och blev spärrad från att skriva mer i familjelivs forum, skapade därför en ny. Men även denna kommer väl bli spärrad antar jag.

De tog bort inläggen för att de ansågs vara provocerande. Antar familejliv.se blev rädda för sanningen kom fram.

Familjeliv.se är korruppt!

När de går in och spärrar enskilda användare från att skriva för de säger sin åsikt, och sedan går ut med att de har fullt upp i arbetet med att ta bort folks privata inlägg är motsägelsefullt så det bara skriker om det.

Även här blev det ju tydligt att familjeliv.se är mer rädda om att skydda sitt eget skinn än att rå om medlemmars integritet. Det går in och leker bossar och bestämmer vad som får skrivas och inte, oroar sig över det när de egentligen kan jobba på att ta bort folks inlägg.

Helt sjukt!
  • JomppeIina

Jag slutar då inte förundras hur jä-la oprofessionellt detta sköts av familjeliv.

Så mycket fel överallt, man ändrar sitt anvndarnamn men då finns det kvar på trådar man skapat. Och om man skrivit senaste inlägget i någon tråd. Så siganturbyte är helt meningslöst, vem som helst kan räkna ut vem som är vem. Så jä-la simpelt.

Och kommer med nya idéer, den ena sämre än den andra.

Familjeliv skulle så jä-la enkelt kunna stänga ner alla sidor tills vidare, ändra om helt och hållet. DE sitter med makten men istället ska vi användare få sitta och göra jobbet, och får sen veta att det kommer ta tid. Oj stackars familjeliv som ger allt jobb till användarena och sedan får extra jobb när de kunde gjort allt så mycket lättare. Ja såklart som f-n det kommer ta tid. Alla användare får sitta och rensa sina konton, när det egentligen skulle kunna göras åp några knapptryck.

Men nej, såklart familjeliv inte kan stänga ner. De behöver sina användare för att bringa in CASH speciellt i såna här svåra tider då många säkert flyr i panik, undrar hur mycket medlemstalet sjunkit?

Familjeliv bryr sig inte ett dugg om folks liv, om folks inigritet och privatliv. De bryr sig inte! De bryr sig om sina pengar och att ha kvar medlemmarna, och gör den ena skenmanövern efter den andra för att folk ska tro att läget är under kontroll.

Och att man som användare ska behöva ställa frågor, NI på FAMILJELIV borde informera oss om detta! NI borde komma med svaren till oss, säga till oss hur vi ska göra och inte f-n är det vi som ska behöva sitta och göra test och liknande för att upptäcka alla era brister på sajten. Brister som funnits innan sajten. Ni är f-n skyldiga folk mycket pengar. Alla som gjort signaturbyte innan har ju blivit lurade när det var lätt som en plätt att lista ut folks nya namn.

SPRID DETTA VIDARE!

• JomppeIina

Frågan är varför familjeliv inte sätter in en funktion där man har tillgång att radera inläggen själv? Ett enkelt kryss på de trådar man skrivit samt inlägg. Varför ska de sitta och läsa och godkänna allting?

De inser inte allvaret i detta och sitter och håller på små principer, när folk är oraoade över sina integritet, privatliv, sina LIV!

• JomppeIina
    Anonym skrev 2012-01-22 13:55:04 följande:

Vafan håller dom på med egentligen??

Det visar ju bara att dom skiter i användarna! Istället för att svara på meddelanden och ta bort anmälda inlägg och trådar så raderar dom inlägg som dessa? "Fullt upp" my ass, tydligen inte så fullt upp trotts allt iom att dom har tid att kolla alla inlägg här.

Familjeliv borde sluta snåla och anställa personer som vet vad dom gör.

Ja det kan man fråga sig.

Det bara fastställde något som man anadade. Detta sträker ju bara ännu mer bilden av att de håller på fumlar. Om de tar bort denna användare med så SPRID vidare. Detta är f-n sjukt, att de sitter och tänker åp sina pengar och reklamintäkter, på att inte förlora medlemmar.. När detta kan vara ödesdigert och få folks liv vändas upp och ner!
  • JomppeIina
    Arcitect skrev 2012-01-22 13:55:27 följande:
    lol.. Om man börjar fundera på vad konsekvenserna är.. Skulle DU vilja stödda dig med familjelivs medlemmarna då majoriteten behandlar en situaion i flockbeteende med pitchforks and shovels alá mobstil från tidigt 1500-tal?.. 

Det är väl för deras eget skinn som du skriver som dom väljer att låta medlemmarna hållas och hellre tysta ner för en eventuell epedemi.        

Katastrofbeteende från alla håll..
    Ja, det luktar surt. Det alla borde göra är att sprida vidare detta. Att familejliv är korrupt och går och tar bort enskilda användares åsikter när de egentligen borde ägna sig åt att göra det de har "så fullt upp med" dvs rå om folks privatliv och integritet.

Sprid vidare på facebook, i andra trådar. Jag blev bannad helt, kunde inte ens skapa nya trådar. Spärrad från familjeliv.

Jag anar ugglor i mossen.

Jag har kontakter inom mediabraschen spec inom en av de största skvallerblaskorna.. Jag har ju familjelivs meddelande till mig och sparat precis allt på datorn. För media gick innan ut med att det var så "lugnt" på famileliv och medlemmarna tog det lugnt och sansat. Ser inte bra ut för familejliv.se om det kommer ut hur mycket de fifflar, tystar ner folk som säger son åsikt och ifrågasätter deras jobb.
  • JomppeIina

Jag har tagit skärmdump på allting, lägger upp det på flashback hur familjeliv håller på. Som tur är har jag också redan kontakter på bland annat aftonbladet och folk inom stora reklam och mediabraschen.

Familjeliv.se kan ju svara på varför ni håller på så här, annars kommer jag med all säkerthet försöka få svar någon annanstans och ni kan räkna med att hamna i blåsväder.

Twitter, facebook nästa.. SPRID VIDARE!

Detta ska inte få hända, att de går in och spärrar medlemmar som uttrycker sin åsikt för att skydda sitt eget skinn. SKANDAL!

• JomppeIina
    Anonym skrev 2012-01-22 14:14:51 följande:
    Risken finns väl då att Flashback försöker med ytterliggare hack-attacker som gör att fler medlemmar blir oroliga och riskerar att få sitt liv blottat...
    Jo, fast hackarna är långt före alla oss, flashback med för den delen. När de vart inne på familjeliv och sett hur familjeliv hanterat situationen från första början och all info de gått ut med (eller brist på info), allt mörkande och alla drastiska åtgärder i ren panik - så inser de att här går det att tjäna pengar. Att folk reagerar som de gör och blir rädda är fakta och det kunde man räkna ut innan, men hur familjeliv endast bryr sig om att ha sidan uppe och se till att inte förlora medlemmar, när de egentligen borde stänga ner delar av sajten eller plocka bort användare helt fårn systemet för att skydda folks integirtet - det är det som väcker hackarnas intresse. Familjeliv har redan sen börjat visat hur inkometenta de är när det kommer till detta, och visat hur mycket brister de har i deras system.

Nu visar de också hur dåliga de är på att hantera det här. Har pågått i dagar nu där folk skriver ut sin panik och oro så jag antar att användarnamn och liknande kommer släppas inom kort.

Därfr är det viktigt familjeliv.se tar detta på störta allvar och STÄNGER ner delar av sajten så folk inte ska bli drabbade. Detta är en olycka som de kunde ha förminskat om de vidtagit årgärder på en gång. Men detta är en sajt med vinstdrivande intresse då därför kommer det i första hand.
  • JomppeIina
    adipose skrev 2012-01-22 14:09:44 följande:
    Obs, ovanstående förutsätter såklart att någon skulle vara så förbannat nyfiken på Ulla Ullasson att den sitter och googlar dennes mailadress, följer en länk till tinypaste, letar genom en aslång lista (många verkar ju inte hantera kringla + f), ser ett användarnamn (som i nu läget inte ligger ute), följer det till FL, där söker rätt på alla inlägg Ulla har postat och sedan läser genom alla.
    I dagens sverige där skavallerblaskor säljer som smör, och folk älskar att gotta sig i andras olycka så är det garanterat att folk sitter och ögnar igenom dessa listor redan. Antar att aftonbladet, olika medier, redan sitter och försöker hitta kändisar och knäcka koder. Tänk vilken saftig info de kan få ut! Släpps användarnamn plus mail så är det simpelt, det är som att få infon serverad på silverfat.
  • JomppeIina
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-01-24 11:54:16 följande:
    Ja, det kan man säga att de är.

En IP-adress är ungefär som ett telefonnummer men det finns en mycket viktig skillnad och det är att där telefonnummer är lätt att koppla ihop med en adress eller en person så finns det inget sökbart register för IP-nummer, den enda information man kan få fram genom en IP-adress (utan att begå mer brott) är vilken internetleverantör det tillhör och i vilken stad IP-numret "finns".

Inte ens polisen har möjlighet att eftersöka IP-nummer, de måste kontakta internetleverantören för att koppla samman det med en person/adress och det får inte lämnas ut hursomhelst utan det krävs att påföljden är fängelse (motsvarande).
  • JomppeIina

När folk försökt ta livet av sig på flashback så har användare där lyckats få fram exakt adress som personen befinner sig på så sedan polis kunnat skickas till adressen.

• JomppeIina
    CopyThat skrev 2012-01-24 12:04:13 följande:
    oj okej, men det måste ha fått fram dem på ett olagligt sätt då?

Antar det, vet inte hur man annars ska kunna veta en exakt adress. Vet att de via inlägg som personen skrivit kommit fram till endast staden genom att helt enkelt söka igenom den personens alla trådar och inlägg och få fram ledtrådar. Men själva adressen är ju en annan sak, vet inte hur man annars skulle få veta det. Och frågan är ju om den som hackat sig in i stora sajter som familj har någon spärr eller rädsla angående polisanmälen och lagen? Det har ju inte hindrat dom en gång och borde väl inte hindra dom att få fram ytterligare information om användarna.
  • JomppeIina
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-01-24 12:15:16 följande:
    Mig veterligen så har det inte skett genom att spåra IP-adressen till en specifik adress. Har du annan information?

Nej jag vet faktiskt inte hur det skett, men det väckte en undran. För de har ju lyckats får fram adress, men vet som sagt inte hur.
  • JomppeIina

Är det ingan annan som undrar varför alla gamla signaturer ska ha en unik signatur och varför familjeliv inte kan sätta en gemensam på anvädnare med avslutat medlemsskap, exempelvis "anonym" eller "okänd".

Familje pratar ju om att de pratat med goolgle om cachade sidor, ingen annan som tänkt på alla andra söksidor som yahoo och altavista? Söker man där kommer ju sidor upp med ens ursprungssignatur, alltså utan att man tycker på "cachad" och trots att man ändrat signatur både dolt och odolt. 

Det enda som hjälper då är ju att göra så att folk inte får åtkomst till vissa sidor, och att de helt enkelt gör så man inte kommer in på vissa trådar, och det är bara familjeliv som har makten att göra det. Dessutom behöver de prata med alla söksidor om cachade sidorna, inte bara google.

• JomppeIina
    heter skrev 2012-01-25 15:14:42 följande:
    Inte bara när man googlar. Min väninnas gamla tråd från 2005 !!! hade någon skrivit i för en tid sen och min vännina fick nästan panik pga att den blev aktuell igen. Den handlade om tunga saker och man kan verkligen ifrågasätta varför någon annan än möjligen ts själv ska ha makten att aktualisera något så gammalt. Och säg inte att hon ska skylla sig själv som skrev tråden. Vi skrev på hela andra villkor när vi visste att trådarna dog och "försvann i glömska" efter ett tag än vi gör idag.
    Egentligen borde ju sidan vara uppbyggd så att folk kan kontrollera sina egna trådar. Om familjeliv hade tänkt på användaren och vad den faktiskt vill, och inte bara på $$$, så hade de gett större makt åt användare redan från början.

Men som det skrivits innan ligger ju inte användarnas tycke och tänkande alls i familjelivs intresse. Vi har blivit invaggade i någon slags falk idyll om att familjeliv hjälper oss, är på vår sida och har denna sida för användarnas skull. Nu blir det däremot helt tydligt att de endast driver denna sida i vinstdrivande syfte.

Hur de sköter hackningen är ju bara ytterligare ett exempel på det. De kan göra mycket för att folk ska slippa behöva oroa sig, iallafall tillfälligt, men de gör knappt något. De jobbar febrilt säger dom trots det har man ändå inte fått någon lösning på problemet.

Det är ju inte vad man säger som räknas, utan det man gör. Familjeliv.se säger att de jobbar på men frågan är då varför inget händer? Ibland säger ens handlingar mer än orden.
  • JomppeIina
    Regnig måndag skrev 2012-01-25 18:36:02 följande:
    Läs igenom de trådar som finns, sätt dig in i problemets natur kommer du att inse att FL gör långt utöver det som krävs av dem.

Skitsnack.
  • JomppeIina
    Mina frågor jag har ställt ett tiotal gånger kom inte med i tråden med sammafattning på "alla" frågor:

1. Jag undrar fortfarande varför ni inte kan ändra alla avregistrerades medlemmar till en och samma signatur?

2. Dessutom undrar jag vad det hjälper att be google om "ökad crawl-rate" när det går att söka på användarnamn på andra hemsidor som altavista/yahoo eller liknande.

Skulle ni ändra allas användarnamn till anonym, samt ta bort tidpunkt så skulle folk bli mer anonyma. Så varför gör ni inte det?

Man kan ävem hitta denna information på internet:

"enligt informationen på flashback så har dom redan laddat ner information om kopplingar. det var ju även två olika id till den hackade databasen ett som var till facebook och nåt annat som var till inlägg. dom la ju även ut exempel på anonyma inlägg där id var kopplade till användarkontot med email signatur och lösenord så de verkar ha all information om vilka anonyma inlägg som hör till vilket konto. länkarna verkar vara borta där innehållet kunde laddas ner men det kommer väl upp igen snart någonstans. fast det var väl mest skrämmande att det fanns lösenord som inte hade kryptering i listan. sedan var det någon annan där som sa att han hade hittat 13 till sql-hål som fortfarande var helt öppna och som funnits i flera år som även sa att man kommer åt allt från samma server dvs inlägg, konton och alla kopplingar så de sitter nog och plockar allt möjligt från sajten nu under tiden. verkar som familjeliv inte har någon koll alls".

Hur svara ni på det familjeliv, stämmer det?          
  • JomppeIina
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-26 12:36:18 följande:
    Men nu får ni väl ta och hejda er lite. FL gör faktiskt långt mer än vad många andra större forum skulle göra vid en sån här händelse. Men ändå är det ingen hejd på gnällandet.

Jag föreslår att ni avreggar er, och slutar använda internet överhuvudtaget. För att FL ska kunna ha ett totalt skydd mot såna här intrång, så lär de stänga ner och plocka bort hela siten. Det går aldrig att skydda sig helt.

FL hade kunnat ta en liten titt på hur säkerheten såg ut, skickat ett meddelande till oss användare att kanske vara lite försiktiga med vad vi skriver, och sen skita i det. De hade to m kunnat mörka attacken, för så vansinnigt stor var den inte. Men de valde att gå ut med det, och dessutom sätta sig i ett ganska rejält arbete för att städa upp.

Här sitter ni och gapar och skriker, mailbombar och gnäller över att det inte görs tillräckligt mycket eller snabbt nog.

En tanke är ju, att ni själva tar tag i det här nu eftersom ni anser att FL är inkompetenta. Alternativt att ni går ihop och startar ett forum, där ni kan garantera att sådant här aldrig händer.

En liten hint för att spara arbete för er då, skriv inga användarvillkor eller liknande. Det är uppenbarligen ingen som läser iaf ;)

Nej, de gör långt mycket MINDRE än vad de har makten att göra, och vad de skulle kunna göra på några knapptryck.

Det är familjeliv som tvingar folk som vill vara medlemmar att ange sina korrekta uppgifter enligt deras medlemspolicy (om du själv läst den?), att folk då gör de för att de inte vill få en skadeståndsanmälan på sig från familjeliv är inte alls konstigt.

När man som familjeliv är en hemsida där folk skiver om känsliga saker och uttrycker sina åsikter är det viktigt att användarna är skyddade. Det är ingen liten attack, folks facebook, lösenord, användarnamn och liknande har hackarna kommit åt. Folk har fått sina paypal konton kapade, mailadresser kapade men det är såklart något som familjeliv håller tyst om men det går att hitta den infon på andra hemsidor.

Användarna är maktlösa, och kan inte "själva ta tag i det" hur gärna man vill. Det är familjeliv som har makten att se till att användarna blir skyddade. Det är viktigt att komma ihåg också att bara för DU har ett säkert konto så kärvs det inte mycket mer än att någon i samma familj under samma internetabonnemang utgett sina korrekta uppgifter för att du också ska drabbas, eftersom familjeliv samregisterar alla under samma internet abonnemang.
  • JomppeIina

Jag hittar inte denna fråga i er sammanfattning, eller är det jag som är blind?

1. Jag undrar fortfarande varför ni inte kan ändra alla avregistrerades medlemmar till en och samma signatur? Skulle ni ändra allas användarnamn till anonym, samt ta bort tidpunkt så skulle folk bli mer anonyma. Så varför gör ni inte det?

Har mailat er på sakerhet@familjeliv.se, frågat frågan i alla trådar inom detta ämne, skickat meddelane privat här på familjeliv.. Vad ska jag göra för att få ett svar?

Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt