Anonym skrev 2012-01-23 02:05:46 följande:
Nej, varför det? Tror du att alla på FL är änglar som inte är nyfikna?
Alltså, antagligen kommer jag inte orka bry mig om att göra det. Men jag har gjort en liknande grej tidigare på ett annat forum och skulle kunna göra det igen. Inte med vem som helst självklart, inte de som varit försiktiga på riktigt, men med många. Hör själv till de naiva/oförsiktiga för övrigt. Reggade mig för länge sen, övervägde att fylla i falskt namn men tänkte vara schysst mot FL eftersom de verkade seriösa och jag ändå inte skulle skriva nåt här och så... tja.
Som sagt tror jag det är långt större risk att FL-are, som har en relation till användarnamnen här, snokar igenom sådant än att utomstående gör det. Jag tror att vi båda kan räkna upp ett antal användare som har stuckit ut och som man direkt skulle söka på om man hade listan. Hackern/hackarna brukade antagligen inte hänga här och har ingen aning om vem som är vem, så från den sidan borde det inte vara nån risk för personstalking, faktiskt.
En variant är att någon, utomstående eller FL-are, redan stalkar någon. Då kan man söka efter just henoms mail i listan och sen när man vet nicket försöka hitta (eller i medlemmarnas fall minnas) vad personen skrivit. Inte omöjligt att jag gör det själv om jag får tråkigt, ska ta reda på vad exets nya tjej har för mailadress bara...
På grund av ovanstående tycker jag verkligen att FL borde plocka ner forumen tills det står klart om nicken och de riktiga namnen är på avvägar eller inte.
Där håller jag med. Jag råkade ut för stalking på ett annat forum, och den tjejen - som var helt fixerad av mig - tog reda på namn, adress, var mina barn bodde (de är folkbokförda hos sin pappa), inkomstuppgifter o.s.v..
Sedan drog hon sina egna sjuka slutsatser av allting (att jag gick på soc och inte fick ha mina barn för att jag var psykiskt sjuk) och publicerade alltsammans i öppet forum. Hon blev inte ens avstängd, för att hon var en "tung" medlem, för övrigt...
Att jag hade låg inkomst på Skatteverket det året berodde på att jag hade pluggat ett år, och att barnen är skrivna hos pappan betyder inget. Vi har dem varannan vecka ändå. Men nu tror säkert en massa människor det där som hon skrev, och det kan vara människor som jag känner IRL men som inte berättar för mig att de har läst det...