Inlägg från: HexaFlexagon |Visa alla inlägg
  • HexaFlexagon

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (I) skrev 2012-01-24 18:07:17 följande:
    Jag klickade på den gröna rutan och mitt virusprogram varnade för Malware. Nu är sidan borta dessutom på Tinypaste.  Känns ju konstigt om flera fått virus just efter att ha klickat på den göna rutan och tinypaste dessutom tagit bort inlägget?
    Kan det vara så att FL bett dem ta bort listan? Fast jag tror att den finns på andra ställen.
  • HexaFlexagon
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-26 20:44:02 följande:
    TVINGAR familjeliv dig att registrera dig här? Tvingar familjeliv dig att skriva inlägg som du senare inte kna stå för?

Dessutom så skrev jag att de gör långt mer än vad andra större forum hade gjort, jag skrev inte vad de kan eller inte kan göra. Dessutom så är FL också maktlösa för den som ger sig fan på att ta sig in. Du kan nämligen inte skydda dig till 100%. Det är rena rama sanningen, gillar man det inte så bör man kanske inte använda sig av internet.

Eftersom de fortfarande verkar kämpa med att få ut några lösenord, så är det ganska märkligt att den här attacken har lett till allt det du nämner. Däremot så brukar gamla listor poppa upp igen, som bloggtoppens te x, och gratisbio.

Du har alltid ett eget ansvar när du rör dig i verkliga livet, och så även på nätet. Gillar du inte villkoren så är det ju bara att studsa vidare. F ö så hade jag varken adress eller telenummer reggat här, skumt.
    "Dessutom så är FL också maktlösa för den som ger sig fan på att ta sig in." Naturligtvis är det så men den här gången så verkar det som om dörren stog på glänt. Och det känns ju jäkligt onödigt. Man måste ju uppdatera säkerheten också.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt