Anonym (Hackad) skrev 2012-01-21 20:54:44 följande:
Jag är i chock, så det är inte mycket som går in just nu.
Vad kommer att hända nu?
Om hackarna får både mitt lösenord i klartext och även har det i hashat format, kan de klura ut algoritmen för lösenordskrypteringen då?
Och har familjeliv bytt algoritmen för krypteringen nu, så att inte framtida lösenord kan knäckas?
Det finns väl en mängd olika sätt att hitta lösenordsalgoritmer på, alternativt gammal sedvanlig "brutning". Men å andra sidan, vem vill sitta i (tänkbar) evighet med att försöka komma åt just "din" information?
I och med att ingen från FL´s sita har kommit med ett klokt säkerhetsprotokoll om vad som är bestulet, kan vi bara anta att vad som helst är möjligt för tillfället.
Jag har iofs inte kollat om familjeliv har ett inloggningsstop efter ett antal felaktiga inloggningar, och har dom det inte så kan juh bokstavligen vem som helst köra på med brute force för att hacka vems konto som helst. Nyckeln i fråga är ju att hälften av användarnamn och lösen är knäckt. dvs din mejl.. allt som fattas nu är ju bara en ett applikation som sitter och tuggar mot familjelivsinloggningsidan med lösenord.