• CopyThat

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (glasöga) skrev 2012-01-23 12:42:37 följande:
    Ansvariga på FL vet redan om detta...
    Okej bra det. Nu ändrade jag mina personuppgifter som namn, adress, telefonnummer, födelsedata och rubbet. Hoppas inte fl har något emot det. För de måste ju förstå att man hedanefter inte vill lämna ut såna uppgifter.
  • CopyThat
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 12:45:00 följande:
    Han är nog ganska säker på vad han gör. Tror inte att man lägger ner överdrivet mycket energi heller, om han inte gör riktigt stor skada med de uppgifter han fått. Vilket han troligtvis inte kommer att göra. För många av de här, är det mest prestigen att ta sig in som är det viktiga.

Den som sitter och snor åt sig användaruppgifter för att komma åt pengar, eller begå bedrägerier eller annat...brukar inte slänga upp databaser med info de kommit åt. De smyger mest omkring och plockar lite här, och lite där.
    Ja det har du nog rätt i. De vill säkert bara kunna skryta om att de har gjort det. Vi får hoppas att den här killen kanske inte kan hålla tyst om det utanför nätet och då kanske han på det viset anger sig själv
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 12:45:52 följande:
    Bara för att man kommer in på ett ställe i en databas betyder det inte att man kommer åt allt. Min gissning är att användarnamn, mejl och lösenord ligger åtskilt från adresser och telefonnummer. Där av kan det hända att hackaren inte fick tillgång till det sistnämnda, eftersom hen inte tog sig in på den delen av databasen som adresser osv låg på. Bara en gissning. Enligt kodarn så ska ju de inte ha sett något tecken på att fullt namn, personnummer osv osv har kommits åt.
    Vi får hoppas på det.
  • CopyThat
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 12:49:32 följande:
    Det spelar väl ingen roll om han pratar om det utanför nätet heller. Man kan inte plocka in folk för vad de sagt att de har gjort. Syns inte något som visar att han fysiskt suttit vid sin dator, med sitt ip-nummer....så kan han babbla bäst han vill.

Men förmodligen så har han nog ingen anledning att diskutera det utanför nätet heller o andra sidan.
    Ja jag har ingen aning men man kan ju alltid hoppas.
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 12:55:56 följande:
    Men det är inga duvungar som hackar på detta sätt, det vet hur man gör för att skydda sig!
    Troligtvis ja men man tycker ju att de måste kunna gå att få fast på något sätt med all teknik som finns idag.
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 13:42:02 följande:
    Det är därför det finns hackare för att alla system har luckor och hackarna ligger alltid ett steg före.
    Det är möjligt
  • CopyThat

En annan intressant sak att prata om nu är ju vad det blir i framtiden av fl? Tror ni folk har tappat förtroendet för forumet och kanske avreggar sig helt, ingen vågar skriva i känsliga rummet och att det blir helt dött här nu kanske?
    Folk kanske går över till något annat forum?

• CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 13:59:49 följande:
    Det är inte bara möjligt, det ÄR så.

Nej, folk har alldeles för taskigt minne. Om några veckor är det här glömt och av de få användare som avreggat sig kommer de allra flesta att återkomma. De som försvinner helt och hållet är så få så det märks inte.
    FL har blivit hackat förr och det har läckt uppgifter förr. Saiten har vuxit efter det...
    Ja jag personligen gillar fl just för att man kan få så mycket kunskap och råd ifrån andra även om jag inte har vart medlem så länge. Jag hade tyckt det hade vart tråkigt om det blev helt stilla här inne. Jag har fått uppfattningen om att det mest är föräldrar som snackar om barn här inne så jag förstår inte varför man går på just fl? Det är så lågt. Jag visste inte att de har blivit utsatta innan? Var det lika "stort" som det som hände nu?
  • CopyThat
    EnGladPingvin skrev 2012-01-23 14:07:31 följande:
    Jag tror det här kommer vara glömt för de flesta inom kort. Bevisligen är det fortsatt full aktivitet i forumet. Förhoppningsvis blir folk försiktigare med vad de använder för inloggning och vilka uppgifter de lägger ut som kan härleda till dem utanför forumet. Själv har jag ändrat alla uppgifter och tagit bort allt som stod i presentation, album och gästbok. Kommer nog även använda mig betydligt mer av den anonyma funktionen, vilket jag inte sett behov av att göra tidigare. Tråkigt, men jag vill kunna skriva om saker som är känsliga utan att behöva känna oro för att någon ska kunna koppla det jag skriver till mig som person.
    Ja precis. Jag kommer nog göra på samma sätt i framtiden faktiskt.
  • CopyThat
    Paksenarrion skrev 2012-01-23 14:11:07 följande:
    Åh det diskuteras så mycket mer än barn och en gång i tiden var familjeliv inte nischat för mammor och det finns en hel del medlemmar kvar från den tiden.

Jo självklart. Jag har också pratat innan om mycket mer saker än barn men ändå, de flesta är ju föräldrar som gärna vill prata av sig och dela erfarenheter om barn, förhållanden, ekonomi, familj och allt som hör där till. Men jag tycker också det är intressant att prata om mer saker än det så jag vet vad du menar
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt