Inlägg från: Anonym (Cat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cat)

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Dominant skrev 2012-01-21 12:28:14 följande:
    Att vanliga användare inte har ett helt säkerhetstänk är knappast förvånande. Vad som är förvånande är att Familjeliv, med sina resurser och känslig information om folks liv, inte har det.
  • Anonym (Cat)

Nu tittade jag på listan som va länkad här i tråden...Min mailadress va med... =(

Men om jag bytt mailadress här på FL och även lösenord idag. Kan dom ta sig in på min profil här ändå nu?

Kan dom ta sig in på mailadressen som ligger med på listan även om jag bytte lösenord där också idag?
    Eller är det värsta som kan hända att man får spam-mail?  

• Anonym (Cat)
    Anonym skrev 2012-01-21 23:00:22 följande:
    Okej, om man kollar på listan så har de ens e-postadress plus lösen till Familjeliv. Om de inte har ens namn, inte ens lösen till e-postadressen och ens e-postadress inte är kopplad till ens namn... behöver man vara rädd då? Har de ens riktiga uppgifter, namn och adress också?

Det undrar jag också!!
  • Anonym (Cat)
    Anonym (vadå) skrev 2012-01-21 23:11:58 följande:

Men jag kunde ändra i mina medlemsuppgifter? Jag ändrade till och med kön? Eller vad pratar ni om?

Borde man inte kunna ta och byta e-postadress där också nu? 

Jag bytte mailadress här igår. Så jag loggar in med en annan nu än vad hackaren fått tag på...
  • Anonym (Cat)
    soffliggaren skrev 2012-01-21 23:29:20 följande:

Jo jag fixade ny lösen till min gamla mail men på något sätt så var jag inte nöjd. Ordnade en ny mail men tappade lösen till den....så jaaa jag klantade till det.

Det jag inte vill ha med är mina personuppgifter och adress. Det går inte att radera på plats som du skapar en ny mail.Därför gjorde jag en nyreggning.    

Går det inte att ändra adress? Har inte testat...
  • Anonym (Cat)
    Anonym (vadå) skrev 2012-01-21 23:36:50 följande:

Jag gick in på "Medlemsuppgifter" (fingeravtrycket) och skrev in nya uppgifter. Funkar inte det, menar du? Jag kunde ju skriva nytt där och spara och det verkar vara kvar? Är det något annat ställe som den gamla infon finns kvar på? Är det inte på "Medlemsuppgifter" som man skapar en ny mail?
    Där ändrade jag också uppgifter...
    Man man göra det någon annanstans?

Så det kan ligga kvar personuppgifter på nåt annat ställe? Så man måste ändra där också? Eller?  

Jag skrev i en ny mail efter att jag klickat på fingeravtrycket. Och det är ju den nya mailen jag loggar in med nu...   
  • Anonym (Cat)

Är det någon här som fått VIRUS efter att ha kollat på den där länken där e-postadresserna var med? Tiny-nånting hette den...

Mitt virusskydd reagerade inte när jag kollade på den länken igår. Men insåg idag att jag inte hade uppdaterat till senaste versionen av mitt virusprogram. Kan det ha smitit förbi nåt virus ändå?
    Gjorde två scanningar idag, en före jag uppdaterade skyddet och en efter. Inget hot hittades.

Är så enormt dålig på sånt här...

Men kan man se om man har virus i datorn på något vis, även om det inte hittades när man scannade?

Vad kan viruset göra? Hur märker man att man har virus?
    Jag vågar inte logga in på nånting nu, ifall jag har virus och det "snappar upp" vad jag skriver och får tillgång till inloggningar... Vet inte hur det fungerar....

Hoppas nån kan svara! Hjärta 

• Anonym (Cat)
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-22 21:12:00 följande:
    Fast, det finns inga adresser eller lösen som är kopplade till några användarnamn. Lösenorden har såvitt jag vet, inte ens blivit knäckta.

Jag gissar att det här forumet är långt större än det du själv driver, vilket gör att det förmodlingen är betydligt färre viljor att tillgodose. Hade man dessutom varit intresserad av de känsliga trådarna, eller vem som skrivit vad...så hade man inte släppt något om att man hackat FL och sen lagt upp hashsträngar och mailadresser. Det är inte vad vi sitter och skriver här som är intressant, det är din eventuella privatmail te x.

Och nej, det gick inte att knäcka lösenorden genom att använda random site på nätet, som räknar ut vad det står i strängarna. Så din polare pär som sitter bredvid dig på bussen, kan förmodligen inte kolla vad du skrivit känsliga rummet. Och hade han kunnat det, så hade han förmodligen försökt hacka sig in där för länge sen...och kanske lyckats.

Vad vill dom med mailen då? Komma åt innehållet i den? eller vill dom skicka spam?
  • Anonym (Cat)
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-22 21:49:56 följande:
    Well, det finns folk som har information i sin mail som leder till vilka de är irl. Det kan finnas uppgifter till konton för te x att handla på nätet och andra uppgifter som man kanske inte vill ha i andras händer. De kan ju också roa sig med att beställa nya lösenord till diverse konton du kan ha skapat.

Men kan dom komma åt mailen med hjälp av uppgifterna dom fått härifrån?

Om man inte har samma lösenord på både mail och FL?
    Hur orolig ska man va?   
  • Anonym (Cat)
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-22 21:58:26 följande:

Men kan dom komma åt mailen med hjälp av uppgifterna dom fått härifrån?

Om man inte har samma lösenord på både mail och FL?
    Hur orolig ska man va?   
     Frågar igen samma frågor som ovan...
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt