Inlägg från: Anonym (Cat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cat)

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 12:45:00 följande:
    Den som sitter och snor åt sig användaruppgifter för att komma åt pengar, eller begå bedrägerier eller annat...brukar inte slänga upp databaser med info de kommit åt. De smyger mest omkring och plockar lite här, och lite där.

Det där kändes lugnande på något vis...! Även om ingen kan garantera att det är så... 

• Anonym (Cat)
    CopyThat skrev 2012-01-23 15:15:23 följande:
    Den är raderad nu? oj då.. Jag behövde aldrig registera mig för att se den igår.

Jag behövde inte heller registrera mig, men vissa har ju pratat om en grön ruta som man var tvungen att trycka på för att komma åt listan. Fast den såg inte jag..
  • Anonym (Cat)
    Anonym skrev 2012-01-23 20:16:26 följande:
    Har ni sett att dom skrivit att dom fått tag på hela regristret, alltså alla användares mailadresser osv här på FL?? Och att en person hade suttit i 3 dagar! och snodde användaruppgifter.. Låter lovande det här..

Men hela registret, innebär det ALLA användares användarnamn, lösen och mailadresser, eller innefattar det något mer? Adresser? Telefonnummer?

Oroväckande att FL inte märkte något på 3 dagar...om det är sant...  
  • Anonym (Cat)
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 20:32:37 följande:
    Glömde fråga detta...är det någon annan än jag som såg facebook länk bredvid vissa email adresser på den listan som kom ut för nån dag sen?

Inte vad jag kommer ihåg...Men kan det haft att göra med om man loggade in via Facebook connect?
    Det har jag aldrig gjort...

Men va innebär det för som som loggat in via facebook då? Kan deras fb bli hackad också då?   
  • Anonym (Cat)
    oOOo oOOo skrev 2012-01-23 20:42:20 följande:
    Listan som publiserades innehöll bara lösenhashar och email, inga nick. Så det kan vara så att hackaren inte lyckats binda samman nick till email. Detta är i så fall välkommet av alla som är oroliga för detta.

Förhoppningsvis så lyckas han ju inte koppla ihop det så...Eller så kan vi bara vänta oss en lista till, som är fullständig...
  • Anonym (Cat)
    Anonym (inte med) skrev 2012-01-23 21:00:47 följande:
    FL hade tydligen gått ner ett gäng gånger under hans attack, vilket också gör att det drar ut på tiden. Sen är det som du säger, helt värdelöst att ha separata listor med uppgifter. Det tar alldeles för lång tid att gå igenom och försöka pussla ihop med nicken med resten.

Man kanske testar någon random för att se om man har tur. Men mestadels så försöker man köra ut lösenorden, och testa dem på mailadresserna som hör ihop.

Menar du att hackaren vill testa om lösenordet passar till själva mailadressen? Ifall man har samma dit som hit?
  • Anonym (Cat)
    Anonym skrev 2012-01-23 21:02:05 följande:
    Försvinner från internet gör ju inte trådarna men din koppling till trådarna kanske försvinner. Om dom inte ljuger förstås. Fast det tror jag INTE att dom gör! Det skulle dom väl aldrig våga i det här läget.

Inte ljuga medvetet... Men jag tycker det har varit lite olika bud ibland om vissa saker...

Är FL segt åt någon mer än mig? Tycker det är så jäkla trögt nu. Det tar tid att öppna trådar, och det går inte att trycka bakåt. Men däremot går det snabbt att logga ut och in... 
  • Anonym (Cat)
    oOOo oOOo skrev 2012-01-23 21:17:45 följande:
    Så är det nog ja. Först knäcka lösenordet, vilket borde vara svårt om de är saltade. Sedan hoppas på att personen använt samma lösen som på sin mail adress och dessutom hoppas på att det inte är en fejk mail utan en mail som används till ekonomiska tjänster på nätet.

Usch.....jäkligt otrevligt! Men om man inte har samma lösen, och dessutom bytt lösen även på mailen efter attacken. Då borde det va lugnt va?
    Är så trött på att va orolig... 
  • Anonym (Cat)
    CopyThat skrev 2012-01-23 21:20:46 följande:
    Är det någon mer som märker att det är riktigt segt nu? Det kom upp typ att sidan kan inte visas för tillfället.

Inte bara åt mig det är segt då...Var så tidigare idag också för mig. Man blir ju lite paranoid för allt nu..och blir rädd att det är nåt skumt som händer...
  • Anonym (Cat)
    oOOo oOOo skrev 2012-01-23 21:17:45 följande:
    Så är det nog ja. Först knäcka lösenordet, vilket borde vara svårt om de är saltade. Sedan hoppas på att personen använt samma lösen som på sin mail adress och dessutom hoppas på att det inte är en fejk mail utan en mail som används till ekonomiska tjänster på nätet.

Om nån kommer in i ens mail, och hittar tex kontonummer till bankkonto..Kan dom få lös pengar då?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt