• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym (Cat) skrev 2012-01-20 23:57:01 följande:
    Bra tråd!
    Är lite (väldigt) korkad när det gäller sånt här... Men vad är det värsta som kan hända?
    Kan dom komma åt mitt namn? adress?

Tycker det är fruktansvärt att dom vet min mailadress nu...känns så otäckt! Har förstått nu att man ska ha en skräpmail för såna här forum. Men trodde faktiskt det var säkrare...

Men vad kan dom göra med min mail då? Var inte hela mitt namn i den adressen, men om den läggs ut kan fäl folk känna igen den ändå...

Kan dom komma åt innehållet i mailen då? Hade inte samma lösen där som här. Och jag har bytt lösen både på FL och vanliga mailen nu.  Kan jag andas ut då?
    Är så rädd att hackaren ska komma åt min mail!!! =(
    Blir helt paranoid att dom ska komma åt Facebook, andra forum, myndigheter, bank osv...  Trots att jag har olika lösen på dom. Ska jag behöva byta på allt nu?
    Om du har olika lösen så behöver du inte vara mer orolig idag än igår.

Däremot vad gäller personuppgifterna (namn, adress osv) så säger ju FL bara att de inte har några spår av att någon varit där. Det låter ju inte så säkert precis.
  • Anonym
    Anonym (mu) skrev 2012-01-21 01:29:22 följande:
    Det är bra att du känner dig trygg. Vi får väl se vad som ingår när dumpen dyker upp på nätet.
    Hotar de med det?
    Att publicera en dump?
    Vad är den där dumpen för något?
  • Anonym
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 01:48:30 följande:
    Som någon säger - om man googlar sitt gamla nick kommer ju alla inlägg upp med det gamla nicket - trots att man bytt. Kan hackaren utifrån den informationen koppla ihop dåvarande nick och den mailadress man hade (med för och efternamn, ja jag vet -sjukt idiotiskt)?
    Va inte så paranoid utan tänk efter före istället!
    Skriv det du kan stå för!

Men det är rätt självklart att om du googlar på det gamla nicket att det gamla nickets inlägg kommer upp.
    Om du har bytt lösen  och inte publicerat din mailadress+ nya nicket finns det inte en chans i helvetet att de kan det!

Google ger en ögonblicksbild hur det ser ut på forumet för en oinloggad! Har inte ett skit med FL´s databaser att göra utan vad du publicerar!
  • Anonym
    cärröförfän skrev 2012-01-21 01:54:46 följande:
    fasen va folk hetsar upp sig i onödan, det är inte tredje värdskriget som brutit ut. relax, ta en grogg och må bra.
    men ungefär. Skål
  • Anonym
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 02:01:55 följande:
    Jag skriver bara saker som jag står för. Det finns dock saker om familjen och annat som jag skriver här som jag INTE vill ska komma ut i samband med mitt namn. Eller i förhållande till mitt jobb. Och jag är inte paranoid, jag saknar kunskap om såna här saker.

Jag trodde att de fått fram användarnamn + mail sammankopplade, vilket betyder i så fall att de kan koppla inlägg med det nick de fått fram på google med mailadressen de fick fram.

Har en kompis som är en offentlig person och denne är riktigt skakig, men ingen av oss fattar riktigt hur det funkar.
    Då kan du ju inte stå för det. Gjort är gjort men det borde lära dig något inför framtiden. Det är så nätet fungerar och kommer att göra inom överskådlig framtid. Det här är inte första attacken jag upplevt på forum ska du veta så det här förekommer och det är vanligare än man tror.

Det finns bara en regel på nätet och det är att du bara ska publicera det du kan stå för i evigheter framåt.
  • Anonym

Men gud vad alla bryr sig,bara att gå vidare,herregud människor är ni döende eller?

• Anonym
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 02:14:43 följande:
    Det är skillnad på att stå för något och att inte vilja att ej obehöriga ska få ta del av ens privatliv (vilket också innefattar andras privatliv eftersom den problematik jag har i familjen även berör andra familjemedlemmar).

Och nej, det är lätt att vara efterklok. Jag trodde att ett forum som Familjeliv var säkert vilket var skitdumt. Då har man lärt sig något nytt. Och det är ju alltid bra.
    Men varför fläker du ut ditt och dessutom andras privatliv om du inte står för det???

Ja, det är alltid lätt att vara efterklok och jag tror ingen av er gör om samma misstag. Obestämd
  • Anonym
    cärröförfän skrev 2012-01-21 02:19:17 följande:
    men sluuuuutaaaaa! lämna inte ut era innersta problem/hemligheter på ett nätforum, gå till en hjärnskrynklare med era tankar. de har tystnadsplikt, det har inte internet.

skyll er själva naiva muppar.
    Måste du vara så brutalt ärlig och gåpåig?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt