• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

MizzTez skrev 2012-01-21 02:22:15 följande:
    Jag tycker det är helt fantastiskt att någon eller några har så mycket fritid att de ägnar sig åt att hack familjeliv! Förvånad Varför inte ta nått vettigt som kronofogden, någon bank, polisen, grannen eller varför inte fbi på engång?!?! Men familjeliv alltså.. Snälla, kan någon förklara hur det samtalet gick åt mig? Hur kommer man fram till att hacka den här sidan? De här sex-daiting sidorna kan jag fatta till och med.. Men familjeliv.. Är man så intresserad av någons hemorojd problem eller är det någon stackars svartsjuk pojkvän som nu måste desperat få reda på vad flickvännen skrivit?
    Enbart töntigt enligt min åsikt!
    För att de lever upp till ett minimum av säkerhet.
    FLs kod är inte snygg utan ett hafsverk från gudsförgäten tid som ingen längre inte riktigt minns vad koden gör eller varför. Det är därför det finns så mycket som inte fungerar. Kolla tex upp det "Kodaren" skrivit genom tiderna, han avslöjar mer än han tror.
    Banker och polisen tex har yrkesskickligt folk, det har inte FL men framförallt bygger hela sajten på ett virrvarr av kod.
  • Anonym
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 02:22:42 följande:
    Tack! Vad fint av dig att stötta en när man inser vilken jävla dundertabbe man gjort och hur det kan påverka min framtid så illa att jag sitter och gråter. FInt och empatiskt av dig.
    Skjut inte brevbäraren för fan!
    Skjut den som skrivit brevet!
  • Anonym
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 02:27:56 följande:
    Självklart för att jag inte insåg riskerna. Jag kan inte mycket om datorer. Jag visste inte att jag regat mig med med riktig mail, namn allt för fl var ett av de första forumen jag reggade mig på för lääääääääääääääängesen. Har inte tänkt på det förrän nu, åren har bara tickat på.

Och det handlar fortfarande inte om att jag inte står för det, jag har inte farit med osanningar. Men om jag vetat att det kunde bli publika uppgifter hade jag varit mer restriktiv.

Jag mår skitdåligt men det är ju roligt att jag kan roa så många av er som har mer kunskap med min okunskap.
    Om du märker det jag skriver så har jag en viss förståelse för dig?
    Jag berättar även att du är paranoid i onödan och jag berättar du du ska förhålla dig i frmatiden, ellerhur.
    Sluta tyck synd om dig själv och gör något åt det. Blir du ilsken så rikta det åt rätt håll - FL och dig själv.
    Agera därefter.
  • Anonym
    cärröförfän skrev 2012-01-21 02:31:02 följande:
    absolut! eftersom jag vet att jag har rätt.
    Ta mig tusan om du inte har det!
  • Anonym
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 02:31:38 följande:
    Man kan uttrycka sig mer eller mindre empatiskt. Om jag möter på någon som mår skitdåligt och inte haft kunskap om något brukar jag inte håna de personerna.
    Det är inte ett hån utan ärligt och rakt.
    Du väljer att känna dig hånad, varför? (Nej, jag vill inte ha svar. Jag vill att du ställer frågan till dig själv)
    Jag tror att det är för att det är enklare att känna sig som ett offer istället för att erkänna att man själv har skuld i sin egen situation och därefter ta tag i det.

Nuff said. Åter till topic.
  • Anonym

Är det någon mening med att byta epostadress som är kopplad till kontot om man har bytt nick och lösenord här? Det är inte en "namn-adress" men visst finns det kompisar som har den och kanske känner igen den om den cirkulerar på nätet.

• Anonym
    jaghopparhögt skrev 2012-01-21 02:40:08 följande:
    Dissa inte tomat nu :(
    Nej det gör jag inte. Han gör så bra han kan men förutsättningarna han har är skitpissiga.
  • Anonym
    Anonym (Menvafan) skrev 2012-01-21 02:35:00 följande:
    Jag är jättetacksam för dina förklaringar! Men efter att ha läst länken känner jag inte längre att jag är paranoid utan att jag var jävligt naiv.
    Japp du har varit naiv liksom 99% av befolkningen.
    Jag försökte på allvar strida för att nätutbilda föräldrar redan för 15 år sedan.
    Det föll inte i god jord kan jag säga utan jag blev totalt utskrattad.
    Det är exakt den här medvetenheten som föräldrar måste ha och det här är ett föräldraforum!

Nu råkade du lite "halvtaskigt" till men vad tror du att dina barn kan göra?
    Jag menar inte att förringa dig på något sätt men ändå har du haft lite kunskap om vad det handlar om.
  • Anonym
    cärröförfän skrev 2012-01-21 02:43:13 följande:
    ajj now! *bjuder på en snus*
    Blä.
    *slänger över en halvpava vin*
  • Anonym
    tahira skrev 2012-01-21 02:48:35 följande:
    Det känns som att FL försökt hedga sig lite i efterhand genom att säga åt folk att byta både lösen och nick, men det verkar mest ha gjort folk ännu mer uppskrämda.

Själv är jag fortfarande helt tagen av det faktum att det finns vissa som har samma lösenord på flera olika platser. Hur tänker man där? 
    Nej, det är det enda logiska de kan göra.
    Hackaren hotade tidigt med att publicera en dump, detta hade blivit känt fort och om FL inte gått ut med uppmaningen utan försökt lägga locket på hade FL varit ett dött forum om en vecka.
    Medlemmar hade först blivit upprörda över att attacken varit möjlig men framförallt att de försökt tysta ner den eller låtsas som ingenting.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt