• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

cärröförfän skrev 2012-01-21 02:55:24 följande:
    vin?! vafan, eru kvinna eller?! *kräks i armvecket*
    Duger en cigg?
    Hundfoder?
    En rå lök?
  • Anonym
    cärröförfän skrev 2012-01-21 02:58:24 följande:
    jag ska ha snus, gröt och brysselkål. kan du inte tillfredsställa mina behov så haru inte här o GÖ!
    Ska ha och ska ha. Komma hit å komma med krav.
    Gröt kan du få massor av.  Hundfoder uppblött med vatten blir gröt. Kål man brysslar blir brysselkål och en cigg uppblött i wiskey blir snus.

Titta vad jag anstränger mig för din skull! Solig
  • Anonym
    cärröförfän skrev 2012-01-21 03:05:22 följande:
    jag tackar så ödmjukt *niger*
    men nu ska jag kolla "på spåret" för att utöka mitt överlägsna intellekt och allmänbildning.

på återseende! (om en timme, om du vill o kan)
    Hare gött!
    Skål
  • Anonym
    tahira skrev 2012-01-21 03:04:59 följande:
    Oj, nej, jag menade naturligtvis inte att de skulle låtsas som ingenting.

Men jag tror att en hel del bytt lösenord och signatur "bara för att" och inte riktigt förstår varför. Genom att skriva att man bör byta lösenord och kanske även signatur, förstorar de liksom upp hela saken. Jag säger inte att de hade något val, det är naturligtvis alltid bäst att ta det säkra före det osäkra, men för mig hade det känts naturligare att lugna lite samtidigt.

Med det sagt kan jag ju tillägga att jag tycker att det är ganska komiskt att vissa har skrivit privata saker under ett nick som är knutet till en riktigt email, att vissa har samma lösenord på flera olika platser och att de flesta verkar så otroligt chockade. Antagligen är det så att de som arbetar på FL känner sina medlemmar bättre än vad jag gör , jag fick bara intrycket av onödig masspanik.
    Du menade så, jag däremot har upplevt forum som försökt att mörka det var därför jag tog upp det, så något har FL lärt sig av andras misstag.

Jag tror som du, att många bytt bara för att och dessutom så passar de på att byta signatur för att bli av med det man kanske inte riktigt kan stå för.  För FLs del spelar det ingen roll, att de tar 30 kr för signaturbyte är bara ett sätt att tjäna pengar och man förlorar inget på det i stort sätt. Ett smart sätt att vagga in folk i falsk trygghet. Sanningen är fortfarande att de inte har koll på sin kod och inte vet riktigt vad som gör vad och varför men det säger man inte utan huvudsaken är att folk tror att allt är som vanligt.
    Det här kommer att vara glömt av allmänheten om en vecka eller två och det vet man.

Det är eg inte så konstigt att man har sin riktiga mail knutet till kontot, det är så reglerna ser ut. Man SKA uppge sitt riktiga namn, sin riktiga adress, sin riktiga mail annars riskerar man att banas och det suger faktiskt åsneballe rent ut sagt och BORDE vara det som folk är mest arga över!!

Sen att folk har samma lösen till olika konton, tja man kan tycka vad man vill om det men det är så folk funkar. Man kommer ihåg det och det är bekvämt och det vet hackare. Jag tror inte att det är speciellt vanligt att människor använder lösenordsgeneratorer till alla konton man har, det gör inte ens jag.
  • Anonym

Nu kanske alla får sig en liten tankeställare om vad som är okej att skriva på nätet... Sitt inte och spy galla över era närmaste/berätta om intima saker om ni inte är beredda att stå för era åsikter. Samt var inte så naiva att tro att era lösenord och internetkonton är säkra för all framtid. What goes around...

• Anonym

Hur hittar man sina inlägg på forumet?

• Anonym

Och hur "anmäler" man att man vill att de ska tas bort?

• Anonym

Ett klassiskt och ack så aktuellt citat är:

"skriv aldrig något på internet som du inte är beredd att delge din värsta fiende"

Då slipper man vara skraj för att olika lik ska dyka upp och bli allmänt kända.

• Anonym
    Ökänd skrev 2012-01-21 10:46:32 följande:
    Jag tror ju att det finns många som kanske har berättat känsliga saker om kanske våld/misshandel/incest nu sitter och oroar sig. Att folk är så naiva så de kopplar sitt vanliga mail är tragiskt, men jag finner det föga förvånande då det är så man "ska" göra då man reggar sig. Många vet ju inte ens vad en fulmejl är för nåt. Läste i nån av trådarna att det kommenterades över tråden på Flashback där de fortfarande sprider bilder på fl-medlemmar. Ja, det kommer ju att fortsätta så länge folk lägger ut bilder...
    Men skyll dig själv tycker jag är lite magstarkt gällande detta, alla har inte den kunskapen så de vet hur de ska skydda sig. Tycker faktiskt synd om de som (eventuellt) kommer drabbas.
    Jag håller med dihg om att det är synd om de som drabbas men värre är att tongångarna här är något FL lär sitta och skåla i champagne för. Det betyder nämligen att de slipper ta något som helst ansvar, att de inte behöver titta upp sina rutiner vid registrering, de behöver inte förebygga genom att anställa kompetent personal och de kan besvara allt med "Skyll dig själv".

I själva verket borde medlemmarna bojkotta FL till de ändrar sig men det tror jag aldrig kommer att hända tyvärr.
  • Anonym
    Anonym (ej medlem längre) skrev 2012-01-21 11:10:46 följande:
    Jag var medlem för en tid sedan men avslutade kontot.Jag kan ju således inte ändra något men mina inlägg finns ju kvar.Är det någon mail kopplat till ett avslutat konto?

eftersom du ju bevisligen är medlem igen får du väl maila red om dina gamla uppgifter då.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt