• CopyThat

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Anonym skrev 2012-01-23 20:20:30 följande:
    www.flashback.org/t1258922p53 Jag hittade det här på Flashback..
    Ja där står det faktiskt att de fått tag på hela registret 120 000 medlemmar. Sen kan man ju aldrig veta om det stämmer men jag tror inte det var så mycket som 120 000 st på den listan jag såg.
  • CopyThat

Såhär skriver troligtvis hackaren Mr.MacG själv på den sidan:

"Vi upptäckte intrånget efter bara några timmar"
    Min burk satt under 3 dagar och snodde användaruppgifterna, men mitt script verkade vara för "aggressivt" då deras sida dog 3 gånger innan dom upptäckte det.

• CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 20:25:28 följande:
    Men är du säker på att du sett den fulländade listan?
    Det är det jag menar också. Tänk om hackaren bara ville förvirra folk med att skriva en lista som inte var komplett.
  • CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 20:27:53 följande:
    Om han har suttit i 3 dagar har han nog hunnit få tag på en hel del
    Ja precis. Frågan är om det verkligen stämmer eller inte. Jag blir lite förvånad över hur fl kan säga att hackaren bara kom åt användarnamn och kodade lösenord. Hur kan de se det liksom?
  • CopyThat
    oOOo oOOo skrev 2012-01-23 20:32:04 följande:
    Alla anrop til databasen kanske loggas.
    Ja vem vet. Det är ju bra om det är så.
  • CopyThat
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 20:32:37 följande:
    Glömde fråga detta...är det någon annan än jag som såg facebook länk bredvid vissa email adresser på den listan som kom ut för nån dag sen?
    Ja jag såg också det. Jag funderar på om det kanske var de användare som har facebook-connect med fl?
  • CopyThat
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 20:37:33 följande:
    Men hela registret, innebär det ALLA användares användarnamn, lösen och mailadresser, eller innefattar det något mer? Adresser? Telefonnummer?

Oroväckande att FL inte märkte något på 3 dagar...om det är sant...  
    Anonym skrev 2012-01-23 20:38:41 följande:
    Enligt vad hackern skrivit tidigare fick han ut ungefär 64 000 
    Ja det är oroväckande i vilket fall. Jag undrar om den här hackaren är ett riktigt proffs eller om det är sant att han satt och googlade sig fram i princip. Han kanske var självlärd liksom och då skulle antagligen vem som helst med lite datakunskaper kunna göra det om de läser på. Är fl ett undantag i säkerhet? Jag har ju aldrig hört om andra sidor blivit hackade så som facebook och liknande. Eller är jag ute och cyklar nu?
  • CopyThat
    oOOo oOOo skrev 2012-01-23 20:42:20 följande:
    Listan som publiserades innehöll bara lösenhashar och email, inga nick. Så det kan vara så att hackaren inte lyckats binda samman nick till email. Detta är i så fall välkommet av alla som är oroliga för detta.
    Som tur var! Men om han satt i 3 dagar så lär han fått med sig en hel del smått och gott.
  • CopyThat
    oOOo oOOo skrev 2012-01-23 20:47:31 följande:
    Fast en lång lista på nick är så gott som värdelös om de inte går att koppla till något.

En lista på nick kan man skaffa sig bara genom att söka på nätet helt normalt. Ladda ner massa gammla FL sidor och lagra upp nicken.
    Jojo men jag menar om han satt i 3 dagar så borde han fått med sig mer än bara nicken, kodade lösenord och sånt.
  • CopyThat
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 20:48:07 följande:
    Förhoppningsvis så lyckas han ju inte koppla ihop det så...Eller så kan vi bara vänta oss en lista till, som är fullständig...
    Usch hoppas inte han kom över rubbet här inne.
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt