• CopyThat

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

oOOo oOOo skrev 2012-01-23 20:52:17 följande:
    Det beror på hur snabb det går att ladda från FL databas. Vi kanske skall vara glada över att FL är långsamt ibland
    Haha ja det är sant Det lär ju ta sin tid att få hem allt också.
  • CopyThat
    Anonym (en) skrev 2012-01-23 20:54:40 följande:
    Hackaren har ju åstadkommit väldigt mycket hittills av det som jag antar ger honom de kickar han är ute efter.

- Ofantligt stor oro bland många människor som handlat i god tro här på FL
    - Oändligt långa trådar med spekulationer om vad hackaren kan tänkas ha i kikaren
    - Aggressioner, förtvivlan, anklagelser, kreativa tips, överlägsna tillmälen och skadeglada avspisningar en masse
    - Panikhandlingar
    - Signatur- och lösenbyte för merparten av FLs aktiva användare
    - Panik och sömnbrist och utsagor om detta under hela helgen

Vad är det för människa som gläds åt ovanstående, vad har han varit med om som format honom så? Har han en mamma, en pappa, en familj, har han älskats som barn, har något förundrat och hänfört sett in i hans blick när han nyss var född och önskat honom allt gott, all lycka och välgång? Vad hände längs hans livsväg?

Frågan är om det som hänt hittills är nog, eller om hackaren vill ha mer, känna makten pulsera för att orka fortsätta fly med gråten värkande i halsen från det ordlösa som skaver där längst inne, i mörkret....

Ja man undrar faktiskt. På ett sätt hoppas jag inte att det är en förvirrad, tanig tonåring som har för lite action i vardagen som har suttit och gjort det här för att kunna få skryta bland sina internetvänner. Då tycker jag mer synd om han. Jag hoppas att det är en vuxen person som då kan vara beredd på att ta konsekvenser av sina handlingar och få sitt straff om han åker fast. Böter eller fängelse eller vad det nu blir.
  • CopyThat
    Ingrid Bergman skrev 2012-01-23 20:57:23 följande:
    Jag kommer ihåg när FL var segt i några dagar för inte så länge sen och man loggades ut titt som tätt....undrar om det inte var då han höll på Obestämd
    Ja jag har också blivit utloggad ibland speciellt om jag är inne på mobilversionen.
  • CopyThat

När man pratar om trollen...Just nu går fl sjukt segt tycker jag. Eller så är det bara min data? haha

• CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-23 21:16:16 följande:
    Idag har någon varit på min mailadress ett antal gånger. Dock inte lyckats komma in. Varje gång jag försökt logga in så har det kommit upp ett meddelande att jag försökt för många gånger.. Jag vet inte om det är "hackarna" som försökt men det är ju väldigt "lägligt" att någon försöker komma in på den just nu när detta har hänt. Sån tur är har jag olika lösenord på fl och mail.
    Men fy! Kan mailen bli spärrad om man försöker för många gånger tro?
  • CopyThat

Är det någon mer som märker att det är riktigt segt nu? Det kom upp typ att sidan kan inte visas för tillfället.

• CopyThat
    Anonym (Cat) skrev 2012-01-23 21:20:45 följande:
    Inte ljuga medvetet... Men jag tycker det har varit lite olika bud ibland om vissa saker...

Är FL segt åt någon mer än mig? Tycker det är så jäkla trögt nu. Det tar tid att öppna trådar, och det går inte att trycka bakåt. Men däremot går det snabbt att logga ut och in... 
    Ja jag märker också att det är segt. Jag var också tvungen att logga ut och sen in igen men det hjälpte inte och sen stod det sidan kan inte visas.
  • CopyThat

Jag tror jag loggar ut för gott idag för jag orkar inte vara inne på en sida som är så seg

• CopyThat
    Anonym skrev 2012-01-24 07:51:39 följande:
    Både ja och nej.
    Att få fram IP är enkelt, för att inte säga buslätt, det är bara det att IPt i sig är helt värdelöst, Jag kan få fram vilken internetleverantör du har men inget mer i stort sett så länge som du inte tillhör min bekantskapskrets.
    Då behöver jag bara maila lite och vips så har jag IPt som gäller idag, just nu.

Om IPt tillhör någon helt främmande är det svår.t Jag skulle kunna försöka maila och få dig att avslöja dig så mycket att jag kan leta reda på dig. Åter handlar det alltså om att du måste skydda dig själv och vara medveten om att man alltid är offentlig på nätet.

Annars är det i princip omöjligt, Internetleverantörerna lämnar inte ut personuppgifter bakom IPt ens när det finns domar. Ytterligare en sak som komplicerar den biten är att alla ISPer inte sparar sina loggar.
    Så att det är lätt är en sanning med stor modifikation.
    Jag har bara en liten fråga till detta för jag vet inte riktigt själv men jag har hört att om man får tag på ett IP-nummer så kan man också söka upp adressen till dit IP-numret hör hemma. Stämmer det?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt