Anonym (en) skrev 2012-01-23 20:54:40 följande:
Hackaren har ju åstadkommit väldigt mycket hittills av det som jag antar ger honom de kickar han är ute efter.
- Ofantligt stor oro bland många människor som handlat i god tro här på FL
- Oändligt långa trådar med spekulationer om vad hackaren kan tänkas ha i kikaren
- Aggressioner, förtvivlan, anklagelser, kreativa tips, överlägsna tillmälen och skadeglada avspisningar en masse
- Panikhandlingar
- Signatur- och lösenbyte för merparten av FLs aktiva användare
- Panik och sömnbrist och utsagor om detta under hela helgen
Vad är det för människa som gläds åt ovanstående, vad har han varit med om som format honom så? Har han en mamma, en pappa, en familj, har han älskats som barn, har något förundrat och hänfört sett in i hans blick när han nyss var född och önskat honom allt gott, all lycka och välgång? Vad hände längs hans livsväg?
Frågan är om det som hänt hittills är nog, eller om hackaren vill ha mer, känna makten pulsera för att orka fortsätta fly med gråten värkande i halsen från det ordlösa som skaver där längst inne, i mörkret....
Ja man undrar faktiskt. På ett sätt hoppas jag inte att det är en förvirrad, tanig tonåring som har för lite action i vardagen som har suttit och gjort det här för att kunna få skryta bland sina internetvänner. Då tycker jag mer synd om han. Jag hoppas att det är en vuxen person som då kan vara beredd på att ta konsekvenser av sina handlingar och få sitt straff om han åker fast. Böter eller fängelse eller vad det nu blir.