• Anonym

Näsoperation

Har bestämt mig för att operera min näsa. Den är verkligen stor har alltid haft kompex för den. Har absolut inte tänt göra nån liten fisförnäm näsa utan en normal! Vill gärna veta allt av folk som gjort det. Var, pris, resultat, omgivningens reaktioner.. (Kommer göra den i göteborg eller där i närheten men inte bestämt var).
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Näsoperation
  • Anonym (nosen)

Jag ska operera näsan och ska träffa en kirurg för konsultation snart. Spännande :). Hur går det för dig?

• Anonym

Ska på andra besöket nästa vecka. Hur går det för dig?

• jagelina

Jag har fixat min näsa. Gjorde den för 2 år sedan på Addoc hos dr Lars Bölander. Näsan blev riktigt bra.

• Anonym

vad roligt att höra ont efteråt? hur lång tid tog det innan du kunde visa dig bland folk utan att du såg "nyopererad" ut?

har du barn? vad sa du till dem?

• Anonym (jag med)

Jag har också opererat min. Det var för 7 månader sedan, Lidingökliniken av Richard Rylander. 

• jagelina

Jag hade lite ont någon dag. Var sjukskriven 2 v och gick t jobbet när gipset var borta. Har inga barn men det var lite jobbigt att hålls sig inne i 2 v. Vågade mig ut 2 grr och jisses vad folk stirrade. Jag gjorde en omfattande op , det vill säga både filade ner näsben och skar bort en del vid näsvingarna. Det enda negativa är att jag tyvärr har lite svårare att andas genom näsan nu än tidigare.

• Anonym

Ok ska också göra en ganska stor operation. Syntes det inte alls efter de 2 veckorna? alltså att du var blå eller så?

Usch.. Just det där med andningen är det jag är rädd för :-/

• Anonym (jag med)
    Anonym skrev 2012-06-01 17:47:00 följande:
    Ok ska också göra en ganska stor operation. Syntes det inte alls efter de 2 veckorna? alltså att du var blå eller så?

Usch.. Just det där med andningen är det jag är rädd för :-/
    Måste säga att jag blev riktigt ordentligt både svullen och blå. Efter tre veckor hade svullnaden och det blå lagt sig så pass att jag med smink kunde gå ut. Efter en månad kunde jag visa mig utan smink. Efter fem månader var ALL svullnad borta.

Den värsta svullnaden försvinner efter ca 2 månader för de allra flesta, men näsan läker och kan vara lite svullen i upp till ett år. 

Här är bra info om näsoperationer:
    http://www.plastikoperationer.net/naesplastik-naesoperation 
  • jagelina

Jag var svullen i 6 månader men bara jag själv som
    Uppfattade det . Blå var man runt ögonen. Såg allmänt misshandlad ut i kanske 2.5 v. Sen sminkade jag över det lätt

Svar på tråden Näsoperation