• Anonym

Näsoperation

Har bestämt mig för att operera min näsa. Den är verkligen stor har alltid haft kompex för den. Har absolut inte tänt göra nån liten fisförnäm näsa utan en normal! Vill gärna veta allt av folk som gjort det. Var, pris, resultat, omgivningens reaktioner.. (Kommer göra den i göteborg eller där i närheten men inte bestämt var).
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Näsoperation
  • Anonym (nosen)
    Anonym skrev 2012-06-01 14:29:33 följande:
    Ska på andra besöket nästa vecka. Hur går det för dig?
    Har opat mig nu =). Vilken klinik har du valt?
  • Anonym

Hur gick det? berätta allt
    Ska göra det på Artclinic i Göteborg

• Anonym (nosen)
    Anonym skrev 2012-06-01 22:32:11 följande:
    Hur gick det? berätta allt
    Ska göra det på Artclinic i Göteborg
    Opade mig i lokalbedövning och sov mig genom nästan hela operationen. Kände ibland när kirurgen höll på med näsan och hörde deras (opteamets) röster. Kände mig pigg efteråt och kunde ta bussen hem (ca 2 tim hemfärd) utan några problem. Skulle ta bort gipset idag på kliniken men blev sjuk så jag fick göra det själv hemma. Ska dock tillbaka nästa vecka då jag vill att kirurgen kollar så allt ser bra ut, även inne i näsan där jag har massa stygn.

Så nu sitter jag här med en svullen näsa, men som ändå ser bättre ut än den gamla. I alla fall i profil än så länge :).

När är det din tur?
  • Anonym

10 juli. så sjuuuuuuukt nervös för allt, att det inte ska bli bra och vad folk ska säga :-/

• Anonym

Jag skulle aldrig våga göra i Sverige. Lycka till TS, hoppas det går bra!

• Challe N

Varför skulle du inte göra i Sverige?

• Anonym (nosen)
    Anonym skrev 2012-06-30 19:49:06 följande:
    10 juli. så sjuuuuuuukt nervös för allt, att det inte ska bli bra och vad folk ska säga :-/
    Vad spännande! =).Kommer gå bra ska du se. Har snart gått ca 6 veckor sedan min op och jag är fortfarande svullen. Mycket mer svullen på ena sidan och ojämnt överlag :(. Är inte nöjd med näsan just nu och längtar efter att det ska "rätta till" sig.
  • Anonym
    Anonym (nosen) skrev 2012-07-06 02:11:02 följande:
    Vad spännande! =).Kommer gå bra ska du se. Har snart gått ca 6 veckor sedan min op och jag är fortfarande svullen. Mycket mer svullen på ena sidan och ojämnt överlag :(. Är inte nöjd med näsan just nu och längtar efter att det ska "rätta till" sig.
    Hoppas det rättar till sig då. Dags för mig imorgon. Så nervös, trodde inte det skulle vara så här otroligt jobbigt
  • Anonym (nosen)
    Anonym skrev 2012-07-09 22:19:54 följande:
    Hoppas det rättar till sig då. Dags för mig imorgon. Så nervös, trodde inte det skulle vara så här otroligt jobbigt
    LYCKA TILL!!! =)
  • Anonym

Nu är det avklarat.. Gick bra men fan vad jobbigt nu efteråt.. :/ Inte jätteont men jobbigt och obehagligt.. Bara hoppas det är värt det.. Pendlar mellan att ångra mig och känna att det är skönt att ha det gjort..

• julesrules
    Anonym skrev 2012-01-20 13:50:44 följande:
    Har bestämt mig för att operera min näsa. Den är verkligen stor har alltid haft kompex för den. Har absolut inte tänt göra nån liten fisförnäm näsa utan en normal! Vill gärna veta allt av folk som gjort det. Var, pris, resultat, omgivningens reaktioner.. (Kommer göra den i göteborg eller där i närheten men inte bestämt var).
    Tack på förhand!
    Åh vad roligt, jag har länge funderat på ifall jag ska operera min näsa eller ej, har också haft komplex för den. Var inne på www.plastikoperationer.net forum förut och hittade en del information, vilket har hjälpt mig att få bättre perspektiv. Ni kan gå in där om ni blir nyfikna på mer information :) www.plastikoperationer.net/forum/naesplastik/

• Anonym (nosen)

Nu har det gått en tid. Är du nöjd? =)

• Anonym

Vet inte riktigt vad jag ska säga. Jo jag är nöjd.. Men det var ett rent helvete att gå igenom tiden efter operationen kan jag helt ärligt säga. Trodde jag skulle bryta ihop ett tag. Var nog mer psykiskt än fysksikt, hade ju rejält ont och så, och gipset tryckte väldigt mycket på näsan vilket gav mig panikkänslor ibland. Och allmänt psykiskt tyckte jag det var jättejobbigt. Kan inte förklara varför. Visst är  in näsa fin nu men nu i efterhand skulle jag ändå rekomnedera folk att helt enkelt vara nöjda med vad de har. Tror faktiskt inte jag gjort det om jag fick vrida tillbaka tiden..

• Anonym

Bor i USA och har opererat min bullnäsa här, från stor topp till liten. Helnöjd. Var helt nedsövd, kände ingenting. Min var en "öppen" operation, dvs dom skar upp hela näsan. Har ett litet ärr, mest på högra sidan, som syns lite, ibland frågar en del vad jag gjort, brukar säga att jag haft en näsring men den blev utryckt. Ena näsborren är lite större än den andra, men inget som syns förutom om man verkligen kollar och jämför. Tycker min nästipp är jättefin numera och passar bättre i ansiktet. Detta var nästan fem år sen.

Svar på tråden Näsoperation