• CKMHOY

Baby shower??

Min bästa vän ska få sitt första barn om några månader och jag skulle vilja anordna en babyshower åt henne.  Först och främst, ska man hålla det hemligt och göra det som en överaskning? eller ska man berätta för henne? Jag är lite nyfiken på om ni som vart med om det eller anordnat en själv har några tips? Skrattande

• Svar på tråden Baby shower??
  • Khaleesi

Är hon typen som skulle uppskatta ett sådant amerikaniserat jippo, till att börja med?

• sophiemedPH

när jag väntade mitt första barn ordnade mina kompisar en babyshower & det va super mysigt.
    det va en överaskningsfest & jag blev helt tagen på sängen, har aldrig blivit så överaskade förut. det va toppen roligt.
    alla hade köpt någon lite present & sen hade dom fixat mat & fika =)

jag blev super glad & tyckte det blev en toppen fest    

• CKMHOY

Hon skulle uppskatta en "fest" men inte något så jätte stort utan något lite mer lungt och mysigt. Så jag siktar på något lite mindre med inte så många gäster. En liten middag eller något skulle nog passa bra.

• Dixie

jag fick en babyshower när jag väntade mitt första barn - det var en överraskning!

det var trevligt, vi fikade - men inga lekar eller liknande. 

• marinassk

Jag fil också en babyshower, fixat en åt en kompis och ska på en på Söndag. Bjud in alla kvinnor i hennes närhet, fika lite, gör en lista där man kan gissa förlossningsdatum, vikt o längd. Sen som present har jag både fått och gett en blöjtårta! Riktigt kul present :D

Svar på tråden Baby shower??