• Tanyas

2 månaders bebis stoppar frenetiskt händerna i munnen

Jag har läst att de börjar stoppa saker i munnen vid 4 månader och när tänderna börjar titta fram. Undrar om detta beteende är normalt för en liten 2 månaders bebis?

Han får mat men stoppar ändå in händerna i munnen, vill inte ha napp och tar upp handen igen så fort man försöker ta bort den.

Han äter ersättning, undrar om det har något med allergi att göra eller är det bara fascinerande med händer just nu? Tacksam för svar!!

• Svar på tråden 2 månaders bebis stoppar frenetiskt händerna i munnen
  • Tanyas
    MrsKnapa skrev 2012-01-20 16:47:03 följande:
    Kanske vill ha tummen?:)

Ja, fast det känns så extremt att försöka trycka in båda händerna i munnen :P Det kanske kliar eller nått?
  • Stampan

Min dotter hade alltid händerna i munnen i den åldern. Händerna är i munnen på varenda bild, kan bara vara åldern också för hon fick inga tänder då.

• Veritaslux

Din bebis har hittat sina händer! Min dotter var två månader när jag kunde vakna på natten av att dottern smaskade så intensivt. Hon var tidig sedan med att gripa, försökte ta saker vid två tre månader och kunde bra vid tre.

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Stampan

Hmm ja det var ju faktiskt som Pixels skrev som jag också menade. Bara en fas i utvecklingen.

• tutubi

Min 2,5 månaders gör också så. Hat precis läst att de som sagt brukar upptäcka händerna i den åldern och det bästa sättet att undersöka dem är med munnen :) 

• Tanyas

Okej :) Skönt att fler varit med om liknande. Känner mig lugnare nu! Tack så mycket för svar!

• alexander2011

väldigt vanligt.min var oxå så :) men han var extrem då han hade torsk. har du kollat om hon har det? då kan det oxå klia

• Mimmlas

Motoriskt är det ju så att så små barn tar upp bägge händerna på samma gång. Så sen kommer det nog bli en hand och tumsugande du har att se fram emot :P
    Han har börjat trösta sig själv helt enkelt.  

Svar på tråden 2 månaders bebis stoppar frenetiskt händerna i munnen