• första pyret

Hur länge efter förlossningen blödde ni o hur mycket?

Jag fick min son den 11 januari, jag blödde inte speciellt mycket, ungefär som mens. Men nu var det så att lite av hinnorna från moderkakan satt fast o jag fick äta tabletter för att livmoderna skulle dra ihop sig o "putta ut" hinnorna som blivit kvar. 
    Sista dagen på BB  kom en klump lite större än en golfboll ut när jag skulle gå på toa.  Men jag nojar ändå över att något blivit kvar och att jag blöder och har lite sammandragningar för att det är någon infektion...
    Erfarenheter någon?

• Svar på tråden Hur länge efter förlossningen blödde ni o hur mycket?
  • Momalicious

Om du hade en infektion hade du nog haft väldigt ont. Jag hade det åtminstone men jag fick inte infektionen i samband med förlossningen. Hur länge du blöder är individuellt. Jag blödde som en mens och sen lite avslagsflytningar i en eller två veckor till.

• stoltmamma01

Det är säkert individuellt! Jag blödde mycket, väldigt mycket. Jag fick ha bb-blöja i ca två veckor sedan stora bindor i ca fem veckor. Allt som allt blödde jag i åtta veckor. Men hade det varit en infektion hade du haft feber och mått jättedåligt. Du behöver inte oroa dig, men om du gör det så fråga på mvc så kan de göra en tidig efterkontroll för att lugna oron. Lycka till och grattis till din prins! :)

• Krake

Golfbollen var blod som koagulerat inne i slidan eftersom du legat ner och det inte kunnat rinna ut. Helt normalt.

Att blöda är ett gott tecken, det är att blöda för lite och kort som är skäl till oro.

Kan det vara så att du börjat blöda mer sedan du går uppe och rör dig mer nu sista dagarna? 

Jag fick också en son den 11e och avslaget försvann nästan efter en vecka, för att sedan återkomma kraftigare nu ju mer jag är igång. 

• Flygandemattan

5 dagar efter förlossningen använde jag trosskydd och var blödningsfri på 7e dagen. Så olika det där.

• första pyret

nu har det avtagit men för några dagar sen kom en till klump och nästa dag blödde jag nästan inget. Kan det varit så att kroppen väntade på att sista biten hinna skulle komma ut?
    Nu är det bara lite bruna flytningar kvar 

Svar på tråden Hur länge efter förlossningen blödde ni o hur mycket?