• atool

Strepsils mot rethosta, hjälper det?

Någon som har testat dessa sugtablutter? Har de hjälpt?

• Svar på tråden Strepsils mot rethosta, hjälper det?
  • IsDimma

Ja, för egen del hjälper dom. En liten stund iaf

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • tjej87

För mig har dom hjälpt medan jag har dom i munnen men när dom är slut kommer hostan snabbt tillbaka... Tacka vet jag cocillana-etyfin, helt klart det bästa mot rethosta!

• rockaroll

Cocilana är väldigt stark dock, har inte provat den själv, för både mamma och syrran tål den inte, de har blivit illamående av den.

• atool
    rockaroll skrev 2012-01-20 21:36:02 följande:
    Cocilana är väldigt stark dock, har inte provat den själv, för både mamma och syrran tål den inte, de har blivit illamående av den.
    Ja, den är stark.
    Jag fick så ont i magen av den och kunde inte fortsätta med den.

Ingen annan som har något annat förslag? Husmorstips kanske?
  • tjej87
    atool skrev 2012-01-20 22:39:08 följande:
    Ja, den är stark.
    Jag fick så ont i magen av den och kunde inte fortsätta med den.

Ingen annan som har något annat förslag? Husmorstips kanske?
    Jag har också fått ont i magen av den men jag har provat typ alla husmorsknep och alla receptfria mediciner och inget annat har bitit på min rethosta mer än bara kort för stunden... När jag får rethosta hostar jag i princip nonstopp hela nätterna så lite magont är det helt klart värt för att få sova hela nätter. Noskapin som är en receptfri medicin hjälpte de första gångerna jag tog den men sen verkade jag bli mer och mer "immun" mot den... Men det är nog värt ett försök för dig iaf om du inte har provat den innan :) Jag tycker även att varm mjölk eller te med mycket honung i lindrar en del iaf för stunden. 
Svar på tråden Strepsils mot rethosta, hjälper det?