• Anonym

nutrilett???

Har någon erfarenhet av Nutrilett? Vill gärna höra! Gick ni ner?

• Svar på tråden nutrilett???
  • Anonym

Bytt ut lunch mot nutrilett och ja jag gick ner sakta men säkert. Nu har jag börjat igen och har gått ner ca 1kg/vecka, äter annars mest som vanligt men försöker hålla mig till det nyttiga. Ändå smäller jag godis fredagar-lördagar >.<

• Tinnys

Ätit bara Nutrilet/Naturdiet/allevo i 11 veckor och gått ner 17.5 kg.

• susieq82

man går säkert ner så länge man äter detta, men när du äter vanlig kost så börjar du gå upp igen...kanske lite mer...är det inte bättre att satsa på en bättre kost och motionera mer. Vet att typ nutrilett kan kännas som en lätt väg, men jag tror att i slutändan vinner du på att göpra på det gamla hederliga sättet....rör dig mer och ät regelbundet med bra mat

• Anonym
    susieq82 skrev 2012-01-20 20:38:11 följande:
    man går säkert ner så länge man äter detta, men när du äter vanlig kost så börjar du gå upp igen...kanske lite mer...är det inte bättre att satsa på en bättre kost och motionera mer. Vet att typ nutrilett kan kännas som en lätt väg, men jag tror att i slutändan vinner du på att göpra på det gamla hederliga sättet....rör dig mer och ät regelbundet med bra mat
    Haha, det behöver inte alls stämma.

Jag gick enbart på nutrilett i ca 4 veckor. Började sedan äta frukost. Efter ytterligare ett par veckor åt jag nyttig middag och när jag nådde min målvikt så slutade jag med lunch-shaken och åt nyttig lunch. Detta är över 8 år sedan och jag har INTE gått upp i vikt igen.
  • susieq82
    Anonym skrev 2012-01-20 20:49:24 följande:
    Haha, det behöver inte alls stämma.

Jag gick enbart på nutrilett i ca 4 veckor. Började sedan äta frukost. Efter ytterligare ett par veckor åt jag nyttig middag och när jag nådde min målvikt så slutade jag med lunch-shaken och åt nyttig lunch. Detta är över 8 år sedan och jag har INTE gått upp i vikt igen.
    jag sa iofs inte att det gällde alla....men om man har svårt för att hålla sig och inte har rätt karaktär så kan det nog vara svårt i LÄNGDEN..man håller ju inte på med ntrilett,whatever hela livet...alla är vi olika så skratta på du. Du har förmodligen rört på dig och ätit bra och regelbundet för att hålla dig i samma vikt. Många äter som "vanligt "efteråt och går upp med detsamma igen och lite till....ingen generalisering alltså utan allt är efter person. Jag personligen skulle rekkomendrera bra kost och träning och inga pulverdieter för det är fruktansvärt  tråkigt att äta sådan skit. Finns så mkt godare nyttig mat som både är god och hälsosam....knepet är att man måste röra sig mer....men det tar längre tid
  • VavvaLilly

Hej!
    Jag har kört nutrilett i en vecka nu, mår skitbra!
    Är inte ens sugen på godis och jag har under ett års tid överlevt på 90 procent godis. Mår mkt bättre redan.
    Har varit väldigt smal tidigare men under 2011 gick jag upp ca 25 kg (vet inte exakt då jag vägrar ha en våg hemma).
    Känner att jag är påväg mot en ny livsstil o VLCD är min kickstart. När favorit jackan passar ska jag succesivt introducera vanlig mat mer o mer men kommer träna o köra GI då.

Efter en vecka på dieten kan jag redan ha min finaste bh som ej passat i 75 D (har annars 85 D) så nåt har jag minskat även om jag inte väger mig så märker både jag o mina nära redan skillnad, låter helt otroligt jag vet men jag e en sån jävel som rasar i vikt lika fort som jag går upp i vikt.
    Kör nutrilett shakes och bars (nutrilett, allevo, naturdiet) samt ett ägg eller lite grönsaker m citron eller en kalkonskiva om jag blir för hungrig, försöker köra så "rent" som möjligt men känner jag att kroppen behöver ett ägg så får den det:) Dock inget kaloririkt isf, genomsnittligt kalori intag ligger på ca 700 kcal per dag o en dag i veckan tillåter jag mig ett intag på max 1000 kcal.
    Funkar för mig iaf, håll tummarna att jag fixar detta nu så håller jag tummarna för att du/ni hittar ett sätt som funkar för er! 

• Anonym
    susieq82 skrev 2012-01-21 21:16:40 följande:
    jag sa iofs inte att det gällde alla....men om man har svårt för att hålla sig och inte har rätt karaktär så kan det nog vara svårt i LÄNGDEN..man håller ju inte på med ntrilett,whatever hela livet...alla är vi olika så skratta på du. Du har förmodligen rört på dig och ätit bra och regelbundet för att hålla dig i samma vikt. Många äter som "vanligt "efteråt och går upp med detsamma igen och lite till....ingen generalisering alltså utan allt är efter person. Jag personligen skulle rekkomendrera bra kost och träning och inga pulverdieter för det är fruktansvärt  tråkigt att äta sådan skit. Finns så mkt godare nyttig mat som både är god och hälsosam....knepet är att man måste röra sig mer....men det tar längre tid
    Det där är ju för att de som är överviktiga äter för mycket när de äter "som vanligt", klart som sjutton att man går upp då, men det beror ju inte på nutriletten, det beror ju på att de någon gång fått en felaktig uppfattning om vad som är normalt ätande. 

Det där gäller vilken kostomläggning eller diet som helst, om man går tillbaka till sina gamla vanor går man upp i vikt - för det är ju de gamla vanorna som skapat övervikten.  
  • Madduskan

Jag provade Nutrilett i 2 veckor precis efter nyår. Jag gick ner 6 kg och har inte gått upp ett kilo sen dess. Efter dieten började jag äta lite kött (ca. 1 knytnäve) och lite pasta/ris/potatis (ca.1 knytnäve) och halva talriken sallad/grönsaker. Dessutom började jag gå 6 km/dag.

Nutrilett är ingen mirakelkur. SJÄLVKLART går du upp i vikt igen om du börjar äta som du gjorde innan. Jag såg inte nutrilett som en lösning utan som en brytning mellan mitt onyttiga till mitt nya nyttiga liv. (Jag är en riktig sockergris!!)

Nu har jag börjat med en nutrilettkur igen då jag har ca. 10 kg kvar att gå ner. Jag är nu inne på min 5:e dag och har än så länge gått ner 4 kg :) Så visst fungerar Nutrilett men det är inte att äta pulver som är svårt. Det är efter kuren som det riktiga arbetet kommer!

Svar på tråden nutrilett???