Mitt ex och hennes nya knäcker mig, orkar inte mer..
Hej.
Jag och mitt ex separerade i somras, var bra till en början, sen började vi umgås en dryg månad efter separationen, mitt ex hade då börjat träffa en annan kille, vilket knäckte mig och jag intalade mig själv att jag ville ha tillbaks henne, vi träffades i några månader, jag var på sidan om. Hur som helst så blev det ett abrupt slut på vår relation eftersom hennes kille började känna på sig att de var något fel, så hon stängde mig ute, jag fick panik över att jag mist min familj och ringde henne 20 ggr om dagen, i ca 2 veckor hon svarade inte vilket gjorde mig ännu mer deprimerad, detta pågick i ca 2-3 veckor. Det slutade med att jag fick en polisanmälan på mig, vilket gjorde att jag bröt med henne, dock så lades utredningen ner då de ansåg att hon inte talat sanning och fått det att låta som att jag följt efter henne i fyra månader mot hennes vilja, vilket var ren lögn, vi hade sex under hela tiden..
Hennes kille ringde och hotade mig i november över våran relation över vår gemensamma son, då jag påpekade att hon straffar vår son genom att inte tala eller uppdatera mig om hur veckan sett ut (Vi har honom halva tiden var).
Jag kontaktade då soc och fick en tid då jag var orolig över hur detta höll på att eskalera, och att han hotar mig över vår relation över vår son..
Fick tid på soc och kom överens över ett system som vi kört på sen i början av december, vi skickar mail om hur hans vecka sett ut..
Nu blev det lite problem med dagis och jag ringde henne och försökte prata med henne över hur vi skulle lösa detta, hon vägrade prata och hänvisade till mailen, vilket gjorde mig förbannad, förstod inte var skon klämde, det handlade om vår son, och ville inte ta dessa problem som hade uppstått över mailen..
Efter lite bråk fortsatte vi med mailen endå, har gått bra tills i onsdags.. Ett bråk har varit över att hon anklagat mig för att ha våldtagit henne, vilket är en ren och skär lögn eftersom hon inte kan erkänna att hon haft sex med mig för att hon fick dåligt samvete eftersom hon hade en relation med både mig och sin nuvarande, jag varnade henne då att om jag fick höra detta en gång till så skulle jag anmäla henne för förtal, och att hon inte kunde gå runt och sprida såna rykten, det är olagligt!
Jag var ut med ett gäng vänner på krogen i onsdags, stötte ihop med mitt ex, hon var trevlig och vi växlade några ord, frågade om jag fick bjuda henne på något att drick, det gick bra! Vi gick mot baren, då hennes ny kille flyger på mig och börjar slita och skrika på mig.
Slutade med att jag gick därifrån, pratade med mitt ex kompis som hade mitt ex nya pojkvän bredvid sig, bad om att få prata med honom..
Och ifrågasatte hur fan han tänker?
Varför ska det vara bråk hela tiden, det handlar inte om honom, utan att vi har barn, och varför han inte låter oss få en föräldrarelation utan vill bråka, jag förklarade att det som hänt mellan mig och mitt ex under den tid då de träffats, och det visste han redan och var inte brydd av de, men då kommer vi till de jag blev mest upprörd över, det var att han då börjar skrika att jag våldtagit henne. Han påstod även att vår son sagt till honom saker som han inte ens ville ta i sin mun, och att jag inte skulle ha en chans att få träffa min son om mitt ex bestämde sig för de, min sin hade även sagt att han inte tyckte om sin pappa osv.. Sen så började han dra upp en rad olika personliga saker som jag delat med mitt ex och som jag inte berättat för någon annan än henne, vilket kommer bli oerhört pinsamt för henne att förklara på soc.
Var ner på polisstationen i torsdags och gjorde en polisanmälan mot henne, och honom.
Ska ner igen på måndag.
Nu är det så att jag tänker lämna in en ansökan om få juridiskt ansvar över vår son, tänker ta upp dessa saker han sagt till mig och att mitt ex anklagat mig för våldtäkt och att han påstår att vår son sagt saker som är såpass att han inte ens vill säga de till mig??
Är detta nästa sak som jag kommer bli anklagad för? Att jag gjort något mot min son?
Jag är ledsen förbannad och känner mig helt maktlös, socialsekreterarna står hela tiden på mitt ex sida och får mig att framstå som boven i dramat, och får mig att känna att jag är den som gör fel..
Hon sätter sig själv i första rum, och jag har motvilligt strävat emot att få en bra kontakt igen så att vår son inte blir lidande, men jag orkar snart inte mer..
Hur långt ska det gå innan man kan lägga in en ansökan om ensam vårdnad?
Jag vill inget hellre än att kunna ta beslut själv utan att ha med henne att göra, för jag får kämpa varje gång jag måste prata med henne, och när jag gör de får jag bara veta att jag gör fel som kontaktar henne..