Inlägg från: Lavish |Visa alla inlägg
  • Lavish

Vår innergård stans fyllekissoar

Sorry, jag hade kunnat kissa där. Hade självklart försökt undvika en sådan situation men om jag verkligen måste pinka så måste jag. Och ja, det är klart att det är fel. Men jag hade kunnat stjäla bröd om jag var skithungrig och inte hade några andra möjligheter att få mat också.

• Lavish
    Argo skrev 2012-01-25 19:55:02 följande:
    Har vi inte läst det här förrut?

Jag tycker fortfarande att ni skall rigga spot-lights, samla grannarna, ta med videokameror och så ... när kissaren kommer och hasar ned byxorna ...

TADA!

Fullt ljus och videokameror. Gärna en liten trumpetfanfar också och så körsång typ "Hej Tomtegubbar!".

Därefter meddelar ni den lycklige kissaren att han kan söka efter filmen på youtube inom ett par timmar.

Det känns som att det där med att er gård är OK att kissa på kommer att ändras tämligen omgående efter det.

Haha då hade nog ryktet som lämplig gratistoalett minskat snabbt.
  • Lavish
    brittaw skrev 2012-01-27 20:33:34 följande:
    Om det varit en sådan kris  "att du verkligen måste pinka" varför inte då bara sätta dig och pinka mitt på stan varför utstuderat pinka på en innergård där man vet att folk bor och att många andra pinkar??
    Därför att jag inte vill att folk ska se mig när jag kissar ute på stan givetvis? Varför har du dörr på din toalett?
  • Lavish
    brittaw skrev 2012-01-28 16:06:06 följande:
    Vår innergård är ingen toalett det är skillnaden.

Ditt resonemang är så otroligt egoistiskt, kan du tänka dig hur det luktar i vår hemmiljö?? 
    Ja och när jag håller på att kissa på mig så blir jag otroligt egoistisk. Så är det faktiskt. Står valet mellan att pinka i brallorna eller på er innergård kommer er innergård bli pinkad på.

Men jag förstår inte varför ni inte gör något åt saken? Ni får väl se till att göra det obehagligt att kissa där så kommer ryktet och användningen att försvinna?
  • Lavish
    brittaw skrev 2012-01-28 16:53:22 följande:
    Du har även alternativet att sätta dig och kissa någon annanstans där det kanske är mer pinsamt för dig själv då någon kan se dig men där du inte gör skada för andra.

Tror du inte att vi försökt, Dagstidningen har skrivit om det men detta hjälpte inte. Vi har ansökt om att få avskärma området men detta gick inte enligt pbl-lagen. Så vad ska man göra liksom. Eftersom pissarna gömmer sig ser vi ju inte när det händer. 
    Ni grannar får väl göra ett vaktschema där ni är ute och skrämmer bort kissarna? Tills de har lärt sig?

Skulle du på fullt allvar sätta dig på en trafikerad väg och kissa för att skona någons innergård?
  • Lavish
    brittaw skrev 2012-01-28 17:12:48 följande:
    Ja man skulle ju kunna ha ett sånt schema men ska man vara uppe mitt i natten varje helg det är ju polisens jobb egentligen.

Jag kissar inte ute själv. Och jag kan inte förstå varför en innergård är en plats som många kissare söker sig till. 
    Tja det har ju redan framkommit att det är den enda tillgängliga undanskymda platsen i centrala Linköping så så svårt att förstå är det väl inte? Du kan tycka att det är moraliskt förkastligt, men uppenbarligen vill många människor kissa utomhus och utan att bli sedda när de varit ute på krogen och är packade och kissnödiga. Er innergård verkar vara deras enda/bästa alternativ.
Svar på tråden Vår innergård stans fyllekissoar