Han har tagit min son!!!!
Kan du hämta hem barnet från skolan i din tur? Vad säger ditt ombud att du kan göra utan att råka illa ut?
Kan du hämta hem barnet från skolan i din tur? Vad säger ditt ombud att du kan göra utan att råka illa ut?
Vad för verkställan har du begärt när ni har gemensamvårdnad? Du skriver ditt barn är han inte pappan?
En vårdnadstviist kan ta ännu fler år. Men har du inte misshanlat ungen så varför är du då rädd? Kräv en utredning dårå
usch jag hade åkt o hämtat hem honom, hade aldrig klarat en dag i vetskap om hur han har det hos sin far, hur gammalt är barnet?????
Har ni geömensamvårdnad har han inte gjort nåt fel
Har ni gv har han inte gjort fel oavsett många beslut ni har på vh. Så frågan är har ni gv? Sen är det er son eller är han inte far till ungen?
Ddet klassas inte som umgängessabotage om ungen inte kommer hem till boföräldern eller skola
Så ungen har umgänge med skolan? Jag har alltid trot att man bara kan ha ug med levande saker och inte en skola för det står i mitt domslut men men
Soc blir inkopplat om ungarna uteblir i 4v utan att nån ringt skolan
Inlägg 22: nu är det inte jag som bestämmer att soc väntar 4v men jobba aktivt i politiken så kan du förändra sånt som lagar för soc.
Ja det kan han och efter 7 dagar ska han lämna in sjukintyg
Var har man diskuterat skillnad på vårdnad och umgänge då?
Lagen ser dessvärre ut så att du måste bevisa att barnet far illa hos den andra föräldern. Har har varit in din sits ts mina barn var instängda i 14 mån innan tr sa åt polis att gå in och hämta dem, men då var de ute på 2 timmar och ensam vårdnad fick jag med påköpet. Så det är väl bara att börja lägga fram bevisen för myndigheterna inte här.
Mina satt som sagt instängda i 14 mån och nej det blev ingen straffpåföljd då vi hade gv och således i lagens mening gjorde pappan inget fel, däremot hade jag straffats om jag skulle gått dit och tagit dem, nu gjorde jag inte det men så ser lagen ut ts. Ang unge det är är ett uttryck som många myndigheter använder och har inget med att de är okänsliga oempatiska respektlösa eller mindre hänsysnfulla men det lär du dig snart att så kommer även dina barn tituleras när de inte är med och de diskuteras. Jag påpeka det när vi var inne idenna sväng som du är i nu och kommer förmodligen vara ett tag till och för min socsek var det inget illa ment men lite som "mitt barn och andras ungar"
Ts jag tycker att du ska ringa till socialen så fort som möjligt och berätta hur det ligger till, berätta att sonen mår jätte dåligt pga det som hänt och förklara att du därför tänker att det bästa för sonen är att få landa i sin hemmiljö och bli trygg och att därför kan inte umgänget bli som planerat.
Ge som förslag att pappan i sådana fall kan träffa er någonstans men att sonen inte borde vara själv med honom än.
om du kommer med konkreta förslag på lösningar så ser ju fm att du inte vill sabotera utan få det att fungera.