• Emma2009

Han har tagit min son!!!!

Vad säger ditt ombud om detta? Han har ju brutit mot erat nuvarande avtal. Det borde ju betyda något. Förstår din oro, min dotters pappa är likadan. Ett annat förslag är att åka hem till honom och ifrågasätta, men gör det inte själv. Fan soc som inte gör något som vanligt. Skickar dej styrke kramar!

• Emma2009

Socialjouren har jag också hört talas om de utrycker direkt som man ringer och ställer frågor sen. Om du inte blir tagen på allvar av myndigheter så ring en kvinnojour och be om hjälp med vad du kan göra.

• Emma2009

Vet inte om du skrivit det redan men bor du sthlms området? Har i så fall tips på personer du kan ringa och få hjälp av.

• Emma2009

Hur går det för dig?! Du finns i mina tankar hoppas verkligen att det löser sig.

• Emma2009

Säg nej till umgänget och hänvisa till vad som just hänt!!! Vid gemensam vårdnad krävs sammarbete mellan föräldrar och att barnet är säkert vilket han inte uppfyller. Säg bara nej och sätt ner foten. Håller med ovan om att dokumenta på olika sätt vad som hänt med vittnesmål. Vad skönt att han e hemma!!!

• Emma2009

Det funkade för mig att göra som jag beskrev ovan. Vänd dig till ditt ombud för att få reda på vad du kan göra lagmässigt. Förklara din oro. Jag sade till mitt ombud efter att något liknande händemig och min dotter att: min dotter ska aldrig mer till sin pappa obevakad, vad har jag för stöd i Lagen av det. Det löste sig bra och hon har inte varit där. Hur går det för dig? Fårdu någon klarhet i vad du kan göra?

Styrkekramar

Svar på tråden Han har tagit min son!!!!