Våga tala! Retorik:(
Nu är det helg och egentligen borde jag sitta och mysa med familjen, skratta och ha det trevligt.
MEN!! det finns ett orosmoln på himlen...
Om drygt en veckas tid ska vi ha en retorikklass på universitetet och blir jätte nervös när jag tänker på det och jag tänker på det mesta tiden. Jag läser till ekonom, och läser nu en kurs i handelsrätt där de valt att lägga in några retoriktimmar. Vi är ca 70 pers i klassen och blotta tanken på att stå inför alla och prata om jag vet inte vad gör mig skit rädd. Vill egentligen bara strunta i det men det är obligatoriskt. Det är egentligen vetskapen om att inte veta vad som komma skall som gör mig ännu mer nervös. Tips tack!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-02 16:03
hoho där ute. Nu har vi fått direktiv.Det var bara information sist. Om två veckor ska jag hålla ett tal (pirr pirr).
Vi ska råda eller avråda åhörarna att agera på ett visst sätt. Eftersom jag läser om ekonomi ska det vara relaterat till det. Ex råda någon att köpa aktier i ett visst bolag. Men jag har fått total ide torka. Har suttit och stirrat i böckerna i två dagar och har ingen aning om vad jag ska prata om. Någon som har tips?