• blåbär02

Hur stor säng har ni?

Träffade en vän vid jul som jag inte brukar träffa så ofta och vi tog igen en massa snack.
    Jag berättade att jag och sambon har en 180cm säng och hon sa:" VA?! Shit, vi har en 120cm"

Jag skulle aldrig kunna sova med sambon i en 120cm säng, så trångt?! =)

Hur bred är er säng? Hur många sover i den, (vuxna)?
    Sambos som singel.    

Bara undrar =)

• Svar på tråden Hur stor säng har ni?
  • Miss P71

Vår e 140 cm det e på gränsen..men å andra sidan e vi inte så stora av oss.. vi älskar att ligga nära varandra så dt passar perfekt till oss.... hade vi bytat hade dt blivit högst 160 cm säng.

• vikarien

Vi har 180 på två vuxna, vet inte hur det ska kunna få plats ett barn där så småningom :P kan absolut inte ligga kloss inpå varandra när vi ska sova! Gärna en stund innan man somnar och på morgonen sen, men inte under natten =) Sist vi bodde på hotell hade 240, det är ju rena drömmen

• Frontline

Vi har en 160 säng men har funderingar på att köpa en större, blir trångt ibland när 2 barn ska trängas och det lär inte bli mindre trångt när det tredje kommer...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Tallen

Vi har två stycken 90cm sängar bredvid varandra där madrasserna sitter ihop med blixtlås

• La Lola

160 cm.
    I den sover jag, maken o Hedda som ska fylla 3 år.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MammaSandra1989

Vi hade 180 men bytte ner oss till 160 saknar i dagsläget våran större säng. Kan inte fatta hur jag, sambon och våran stora rottweilerblandras fick plats i en 90säng :P

• blåbär02

Vi är inte heller så mycket för att ligga tätt på natten.. ; ) Och vi har också funderat HUR ev barn ska få plats om vi har en mindre.. ; ) Lyx med 240! Det skulle nog sambon vilja ha, men då får den inte plats i rummet, haha =D

Svar på tråden Hur stor säng har ni?