• Anova

vad är eran hobby? jag har ingen...

Jag har måååånga hobbies.

Jag älskar musik. Jag bloggar om det, jag går ofta på konserter, lyssnar varje dag efter något nytt/bra, jobbar extra som arrangör av musikevenemang. 

Jag sitter i flera styrelser. Det innebär att jag går på möten, utvecklar företag/föreningar, träffar engagerande människor, åker på trevliga konferenser osv. Är man yngre (dvs under 50) är det många föreningar som är positiva till att man engagerar sig.

Jag målar. Jag är inte så duktig, men jag försöker och övning ger färdighet. Går studiecirkel och träffar andra som målar och har det trevligt tillsammans.

Jag pysslar. Jag är helsåld på papper, viker origami (figurer av papper), gör egna lådor (presentlådor), lite scrapping (egna julkort exempelvis). Jag virkar. Jag gör egna smycken, både traditionella i tenntråd och skinn, och pärlsmycken. Jag fotar och pysslar med bilderna i bildprogram. (har både ställt ut målningar och bilder). 

Försöker sammanställa min släktkrönika. Jag släktforskar, fikar med släktingar och pratar om gamla tider. Skriver ner i en bok för att ha sedan de gått bort.   

Sen läser jag böcker, löser sudoku, surfar på intenet, ser film, och klottrar på Familjeliv.

Svar på tråden vad är eran hobby? jag har ingen...