Min flickvän respekterar inte mina åsikter
Nu har fotbollssäsongen dragit igång och medan hon var och hämtade 8 åringen stod jag vid spisen. När hon kom hem fick vi veta att barnen och/eller föräldrarna förväntas arbeta med försäljning av bullar eller liknande alternativt betala 600 kr/termin. Hon undrade lite vad jag tyckte spontant. Jag sa att jag är inte säker men det skulle vara bra att veta något om hur de andra gjort också innan man väljer.
Då gick hon i taket. -Det har väl ingen betydelse hur de andra gör. Det är vi som väljer att betala eller jobba åt laget oavsett hur någon annan i laget gör.
?? Men jag säger inte att vi ska rätta oss helt efter det, bara att det kan vägas in och jag skulle vilja veta om det går att få reda på något om vad några andra valt.
Om inte annat är det viktigt att barnet inte sticker ut, går sin helt egen väg och kanske blir mobbad tycker jag.
Varför ska vi jobba om resten av hela laget på 30 barn betalar in i stället? Och varför betala om alla andra väljer jobb?
Att bara få sin vilja igenom och gå med skygglappar utan att bry sig om sin omgivning tycker jag inte det är någon fördel med. Nu var det inte bara det, utan hon respekterade inte alls min vilja att kolla av det om det gick att höra med någon.
Det är väldigt olustigt att hon inte kan respektera mig och lita på mitt omdöme i andra fall också. Jag är 36 år vi har 3 barn och då måste man kunna lita på den andre och inte köra över den andres vilja när den ändå är förenlig med vad man själv anser. Jag håller nog på att bli galen dock snart om inte denna eviga kamp snart slutar.