Köpte ni dop present till ert barn ?
Köpte ni dop present till era barn när dom döptes ?
Köpte ni dop present till era barn när dom döptes ?
Nej! Det gjorde vi inte!
Vi öppnade ett sparkonto till honom och "han" önskade sig en slant på hans konto i stället för andra (enligt mig) onödiga doppresenter. Det brukar bli 7 spargrisar, 5 nallar och 3 halsband, vilket andra får tycka om precis hur mkt dom vill. Men oss passade den här varianten och det passade våra gäster/familjer oxå.
Nej, det gjorde vi inte. Kalas efteråt räckte gott och väl....
Nej. Och vi var tydliga med att vi inte ville ha en massa tennsaker också.
ja det gjorde vi
Ja, det gjorde vi. En sån här med hans namn:
www.bondeofsweden.se/sv/
Ja, det gjorde vi. Vi köpte en jättefin vit filt med hans namn, vikt, födelsedatum och tid inbroderat (vit filt med blå text) - den var onödigt dyr, såg sen att man kan få tag på mycket billigare varianter, men jag är jätteglad att vi köpte något och att det blev just dopfilten. Han använder den fortfarande då och då.
Men man är olika. Vi ni köpa en doppresent så gör det - vill ni inte, så låt bli. Jätteenkelt! Viktigaste är ju hur ni känner det.
Det finns jättefina doptavlor (fina motiv med dopdatum, namn och födelseinfo) på tex. ISAFORM, inreda.com etc.
Eller köp en fin fotoram - sätt in en bild på honom, eller er som familj tillsammans eller sådana där ramar med många små bilder av er. Det finns även fotoramar med 12 små rutor (en för varje månad).
Jag tycker det finns jättemånga fina presenter som inte bara behöver vara sparbössor och silverskedar - du kan ju "läcka" via era mammor/systrar/bröder lite vad ni tycker om eller inte tycker om.
Böcker, inredningsprylar, någon finare småbarnsmöbel (fåtölj, pall med barnets namn, liten stol med barnets namn målat etc)., fina påslakan till barnet etc etc.
Ja, det gjorde vi.
Tack för alla svar !
Ja, det gjorde vi! Ett födelsebevis till ett annat barn via unicef, en fint graverad berlock till ett halsband och en alldeles egen stjärna som vi döpte till samma namn som vår dotter:) Kul med lite personliga presenter!