Inlägg från: Solblomma30 |Visa alla inlägg
  • Solblomma30

När försvinner acne?

Jag fick acne när jag kom in i tonåren och har fortfarande problem då och då, nu när jag är 35+. Mitt bästa råd är som någon skrev ovanför, att söka hudläkare privat. I den medelstora stad jag bor i finns flera privata hudläkare och de är jätteduktiga. Man behöver ofta inte remiss till de privata.

Några i tråden skriver här att man bara måste vänta ut att acnen försvinner om man inte har bölder men det stämmer inte. Eftersom acne kan vara psykiskt påfrestande även om det inte är cystisk acne, så är hudläkare ofta noga med att skriva ut medicin även till de som har mindre svår acne. Jag fick testa kanske fem sex olika preparat i omgångar och jag blev väldigt bra hjälpt. Det finns en massa olika preparat som hjälper.

Googla hudläkare och den stad du bor i. Finns ingen i samma stad kanske ni kan åka till en närliggande stad? Om mina barn får acne, troligt eftersom både jag och deras pappa haft problem, så kommer jag åka till hudläkaren med dem direkt. Jag vet hur jobbigt det känns när huden strular, och speciellt i tonåren när man är så känslig ändå!

Svar på tråden När försvinner acne?