• Mimmi74

Orolig!! Blöder för tredje gången på en månad efter det att avslaget slutade. Varför??

Nu är det två månader sen jag födde dottern. Avslaget slutade efter 4 veckor. Därefter har jag vid tre tillfällen blött ljusrött blod. Har varit på efterkontroll och barnmorskan säger att allt ser bra ut, att jag kanske ansträngt mig och då blöder det från sårskorpan i livmodern. Men, om det börjar blöda igen ska jag kontakta Kvinnokliniken. Då hade jag blött två gånger och i dag blöder jag igen! 

Har nån mer upplevt detta och vad kan det bero på? Tror inte det är mensen. Jag helammar och det här är fjärde barnet och tidigare har mensen kommit när jag slutat ammat och barnet varit ett år gammalt. Mens har man ju inte heller tre gånger på en månad. 

• Svar på tråden Orolig!! Blöder för tredje gången på en månad efter det att avslaget slutade. Varför??
  • MHM

Det är vanligt att avslaget försvinner och kommer tillbaka. 

• mithrandil

Obalans kanske. 

Enligt min bm som jag hade när sonen föddes är det vanligt med rubbningar efter en förlossning. Att man kan blöda till och från, helt oregelbundet upp till ett år efter förlossning. Ibland småblödningar hela tiden eller att mensen hoppar över nån mån här och där.      

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Mimmi74

Tack för era svar. Mithrandil: Var det så för dig? Att du blödde oregelbundet efter att avslaget var över?

• mithrandil

Ja. Jag fick min första mena 4 veckor efter förlossningen. Precis som en klocka på när jag skulle haft mesen om jag inte varit gravid däremellan men sen gick jag och småblödde tills jag blev gravid igen bara ett par månader efter

• Mimmi74

Mensen tror jag inte det är eftersom jag efter mina tre tidigare förlossningar har helammat och fått mens först när barnet varit ett år gammalt.

Har precis upptäckt att jag blöder igen! Och denna gång är det mörkrött och lite slemmigt. Usch va otäckt det här känns. Talade med en barnmorska på Kvinnokliniken i dag som gav mig en tid om tre veckor, att bli undersökt med ultraljud. Hon sa att det troligen var något hormonellt men kunde också vara polyper. Min mamma har opererat bort livmodern och det började med att hon blödde. Känns läskigt.

• Mimmi74

Vore glad om en eller flera upplevt precis samma som jag. Har läst några såna historier här på familjeliv. Vore kul att få ett sånt "svar" när nån läst just MINA ord.

• mithrandil

Dom sa att det troligtvis berodde på en rubbning, eller obalans. (hormonell)
    De sa att kroppen kan bete sig märkligt upptill 1 år efter förlossning pga hormonella rubbningar. 

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Mimmi74

Var på KK i går och de konstaterade sköra/torra/tunna slemhinnor och från dessa KAN det blöda. Men jag köper inte detta helt. Har aldrig hört talas om det och ingen här på fl verkar ha skrivit ett jota om blödningar från torra slemhinnor. Skulle behandla med OVesterin men har nu läst att man inte ska använda det då man ammar. Gaahh!

Svar på tråden Orolig!! Blöder för tredje gången på en månad efter det att avslaget slutade. Varför??