• Lindakl

Han utnyttjar mig!!!

Jag vet inte vad jag ska ta mig till!
    Det är en kille som jag har varit kär i hur länge som helst och vi har varit bästa kompisar innan och så men en dag sa han att han tyckte om mig som mer än bara vän.
    Så vi började hålla på och hade sex m.m... Men sen så en dag ändrade han sig och gick och hade sex med en annan. Och sen var han otrogen mot henne med mig..
    Jag är fortfarande så sjukt förälskad i han... Men såfort han vill ha sex kommer han tillbaka till mig och jag vill kunna säga nej men kan inte!!
    Senast vi hade sex det var i tisdags (då var vi nyktra) och sen i onsdags (fulla).
    Och då helt plötsligt började han prata om en tjej som han tydligen är sååå "förälskad" i, och då frågade jag med gråten i halsen, varför ligger du här med mig då? och då svarade han bara * ja vene, kul? *
    då tog jag på mig kläderna och gick. Detta kommer förmodligen hända igen, snälla hjälp mig gråter varje dag över  killen men vill inte bli utnyttjad mer hur mkt jag än gillar honom....! ( Gråter 

• Svar på tråden Han utnyttjar mig!!!
  • prospicientia

Låter ju lite som att han lever i spänningen med att du inte har kunnat säga nej. Varför är det så? Är det för att du inte kunnat acceptera att han inte ville hålla sig till dig? Har ni pratat igenom ordentligt hur ni ser på detta? Om du känner dig utnyttjad och han inte lyssnar på och respekterar dig och din syn så måste du kunna avsluta det hela istället för att hamna i en destruktiv relation där du gör dig själv illa.   

• läckerbit

När jag var i tjugoårsåldern var jag kär i en kille i tre år som höll på med mig så där. Tur nog för mig åkte han utomlands i ett år, vilket gav mig chansen att få lite distans och komma på hur jag egentligen kände för honom när den där rosaskimrande illusionen av honom som jag hade byggt upp löstes upp med tiden och hoppet att "få" honom på riktigt försvann allt eftersom. Han hade betett sig svinigt mot mig och var inte värd min kärlek. Med tiden kunde jag se det.

Så försök att sticka hål på illusionen du har om din tidigare bäste vän. Försök att se på er relation utifrån, skapa en distans där inte förälskelsen hindrar dig från att se det för vad det egentligen är. Han kommer inte att vilja ha dig mer, att börja älska dig på riktigt, bara för att du fortsätter att finnas där. Så välj dig själv. Välj att må bra i stället, att glömma honom. Jobba aktivt på att komma loss, att komma över förälskelsen.

Svar på tråden Han utnyttjar mig!!!