cecell skrev 2012-02-03 15:41:49 följande:
Kia82:
Jag mejlade min bm igår oc¨h jag har fortfarande inte fått något svar. Tyvärr har jag inte haft möjligheten att ringa på de tider som hon har satt upp som telefontid denna veckan så känner mig en aningens frustrerad. Hoppas att hon svara på måndag för jag vill ju inte gå med detta och så kanske det är något som är galet.
Så det kan vara UVI då alltså... för jag hade någon gång väldigt smärtsamt när jag skulle kissa men sen har det inte vart något mer än det.
Jag har två gravidteter sedan innan men ändå så har jag aldrig fått höra något om någon tapp... inte vad jag kommer ihåg iaf. :-P
När bestäms detta, om man får komma in på en kontroll för det, vet du det?
Ja enligt mina äldre graviditeter också med ganska mycket sammandragningar/förvärkar fick jag veta att extra mycket sådant kan bero på uvi och vid två av tillfällena fick jag veta att jag hade uvi utan att veta om det. Denna gången är dom dock mycket starkare så det är klart att man blir lite nervös. Saken blir ju dessutom inte bättre utav att jag har en väninnan som är i vecka 33 nu och som troligtvis kommer att föda tidigare och hennes oro smittar ju av sig lite på en själv.
Jo livmodertappen kan börja att utplånas i förväg om man har starka sammandragningar så därför ska jag få göra en koll bara för att vara på den säkra sidan. Sådant kan ju leda till för tidig förlossning och det vill vi inte vara med om.
Jag ringde bara till min bm och berättade hur jag kände och då bestämdes det att jag skulle komma in och lämna ett urinprov direkt och sen fick jag första bästa tid till läkaren. Är man orolig så ska man få komma in och kolla så att allkting ser bra ut.