• Ripichip

Större amnings-BH

Hej
    Jag skulle vilja ha tips på var man kan finna bra (gärna billiga) amnings-BH i lite större storlekar.
    Med lite större storlekar menar jag 70-75 I-K. Gärna även större. Omkretsen max 75.

Jag har en i 70J från amning med förra barnet men när jag provade den häromdagen så var den redan nu för liten. Förvånad

Skulle vara bra om jag också kunde få tips på lite amningskläder. Linnen, tröjor mm mm. Enkla basplagg.

• Svar på tråden Större amnings-BH
  • Ripichip

Bra att fler undrar men synd bara att fler ska behöva ha detta STORA problem.
    Jag vet inte riktigt hur man ska bära sig åt.

• Nikky88

Jag handlar bh's på Change, dom har grymt utbud av storlekar vare sig man är stor eller liten i omkrets, men mindre eller stor kupa.

shop1.change.com/se/

Deras amningsbh går upp till 65H, 70J, 75J. Det kanske ändå är gränsfall för dig TS men det kanske är värt ett försök att kolla in i butiken :) I värsta fall så kan säkert en duktig sömmerska sy upp en skräddarsydd bh just för din storlek.

• Ripichip

Tack för tipset Nikky, dock är det precis den jag har och i 70J och den är för liten :( och barnet är inte ens fött än, så jag gissar att brösten kommer att bli ännu större. Det är ju helt galet.

• Ripichip

Håller på att kolla runt lite var det kan finnas och tänkte att jag samlar lite länkar i denna tråd så hjälper jag både mig själv och andra att hitta.

Har mätt mig själv idag och det verkar som det stämmer med 75J just nu. (Europa) Det motsvarar tydligen 75GG i UK 

Här är en onlinebutik i Sverige som är återförsäljare för bla Freya som verkar vara ett märke som har passande storlekar.
    sallyochsara.e-butik.se/

Fast å andra sidan vet jag ju inte hur juvren kommer att se ut när mjölkkossan är fullt stimulerad. Om ca 2-3 månader.

Slänger in denna länk också.
    www.freyalingerie.com/find-a-store.aspx

• Ripichip

Här hittade jag en till sida. Svensk. Dock ligger jag precis i överkanten på dem men kanske att det skulle kunna gå.
    Fanns några bra billiga som man antagligen kan ha precis i början iaf. Kostade 89kr, "amningstopp".
    Den får det nog bli som start i alla fall. Storlekarna på dessa var kanske lite väl oprecisa men men.
    www.minimundus.se/valkommen.htm
    Längre ned på den sidan finns några som verkade ok i storlek upp till J-kupa. 

Svar på tråden Större amnings-BH