Inlägg från: Anonym (Skillnad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skillnad)

Hon väljer dildon före mig

Jag håller med om att det är stor skillnad på sex med partner och onani. Och vad jag förstår så onanerar hon ju inte när du är hemma, eller hur? Sen om man använder en dildo eller duschen eller fingrarna har väl ingen betydelse?

Det är skillnad på att vara sugen på sex och sugen på orgasm. Många onanerar som ett sätt att slappna av och få kroppen att komma till ro så att man kan somna. Det behöver inte betyda att man är upplagd för kyssar, svett och kroppsarbete.

• Anonym (Skillnad)
    dendärdamen skrev 2012-01-23 18:26:52 följande:
    Jag tycker att det är ett problem.

Om en man runkar så mycket att han inte vill ha sex - då blir sexlivet lidande och då klagas det.
    Om en kvinna onanerar mycket och inte vill ha sex vilket i detta fall leder till att deras gemensamma sexliv blir lidande då är det helt okej?

Nej, jag tycker du ska prata med henne och förklara. Och återigen, om hon inte kan komma under erat sex och det är det hon är ute efter tycker jag att en vibrator vore perfekt! =) 
    Men vad är det som säger att hon skulle bli mer sugen på partnersex om hon slutade onanera?

Men helt klart borde de jobba på att kunna göra så att hon kommer även när de har vanligt sex! Med eller utan hjälpmedel.
  • Anonym (Skillnad)
    Anonym (Less) skrev 2012-01-23 18:40:24 följande:
    Tack för era kloka synpunkter. Jag hade inte haft problem med att hon onanerar om vi hade haft normalt mkt sex. Men det kanske är så att vi inte hade haft ner sex om hon avstod dildon. Dvs att hennes skäl till att hon onanerar är andra än att hon föredrar dildon framför sex med mig. Ngn sa att det kan vara för att komma ner i varv som hon onanerar. Just det har hon faktiskt nämnt som ett av skälen
    Nu vet jag ju NOLL om hur det ser ut de gånger ni väl har sex, men tar ni det lugnt? Kan hon komma vid oralsex? Har ni kört långa förspel så att hon hinner bli tokkåt? Att lära sig komma av penetrerande sex är inte helt snutet ur näsan om man inte alltid har kunnat det. Långsamt och taktfast gnuggande i missionärsställningen kan funka. Kan hon komma om du smeker henne med fingrarna?
  • Anonym (Skillnad)
    Anonym (tillsammans) skrev 2012-01-23 19:28:07 följande:
    har ej läst alla svar så ursäkta om det blir omtjat.

Det är väl en ganska enkel ekvation: om hon fick utlösning vid sex med dig så skulle hon troligen inte behöva ta till dildon eftersom hon då skulle komma. Att hon inte fått det med andra parterns är ju möjligt (eller nåt hon säger för att inte göra dig ledsen)
    Nja, nu förenklar du ekvationen lite FÖR mycket. Bara för att man har bra sex och kan komma då (med eller utan hjälpmedel) så gör ju inte det att behovet av egensex försvinner!

Onani är INTE något slags bevis för att partnersexet per definition är dåligt!
Svar på tråden Hon väljer dildon före mig