Anonym (Skillnad) skrev 2012-01-23 18:30:22 följande:
Men vad är det som säger att hon skulle bli mer sugen på partnersex om hon slutade onanera?
Men helt klart borde de jobba på att kunna göra så att hon kommer även när de har vanligt sex! Med eller utan hjälpmedel.
Det är givetvis ingenting man kan veta först hon slutar onanera och har sex istället.
Vissa blir ju lätt lata och vill ta den "enkla" vägen - vilket är helt okej, OM inte det gemensamma sexlivet blir lidande.
Jag vet också att det är två helt olika saker och det är givetvis mindre krävande att sitta för sig själv och ha det skönt, speciellt om man inte kan komma under sex. Men eftersom det ÄR ett problem för Ts då han hellre vill ha mer sex så tycker jag att dem ska prata om det, införskaffa lite leksaker och ser hur det går.
Om hon fortfarande bara vill leka med sig själv får ju Ts ta ställning till om han vill vara delaktig i sådana tråkigheter.
Hade min sambo bara runkat och inte velat ha sex (utan några bra skäl) hade jag nog blivit väldigt ledsen och det är viktigt att partnern förstår det.