Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Hon väljer dildon före mig

Att onanera och ha sex med en partner är två helt olika saker.

Du runkar aldrig?

Jag använder dildo när jag onanerar, o oftast när jag onanerar är jag inte sugen på sex med en partner. Utn vill bara snabbt komma.

Låter som om du borde jobba lite med självkänslan.

• Anonym (Hanna)
    dendärdamen skrev 2012-01-23 18:02:48 följande:
    fast om sexlivet blir lidande?

Det beror nog inte på att hon onanerar.
  • Anonym (Hanna)
    dendärdamen skrev 2012-01-23 18:26:52 följande:
    Jag tycker att det är ett problem.

Om en man runkar så mycket att han inte vill ha sex - då blir sexlivet lidande och då klagas det.
    Om en kvinna onanerar mycket och inte vill ha sex vilket i detta fall leder till att deras gemensamma sexliv blir lidande då är det helt okej?

Nej, jag tycker du ska prata med henne och förklara. Och återigen, om hon inte kan komma under erat sex och det är det hon är ute efter tycker jag att en vibrator vore perfekt! =) 

Fast det kan ju finnas miljoner orsaker till att hon inte vill ha sex? Tror garanterat att det inte beror på att hon onanerar. Och för mig är det ingen skillnad om det handlar om en man eller kvinna.

Självklart ska de prata med varann. Och ta reda på varför hennes sexlust har minskat.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Less) skrev 2012-01-23 18:40:24 följande:
    Tack för era kloka synpunkter. Jag hade inte haft problem med att hon onanerar om vi hade haft normalt mkt sex. Men det kanske är så att vi inte hade haft ner sex om hon avstod dildon. Dvs att hennes skäl till att hon onanerar är andra än att hon föredrar dildon framför sex med mig. Ngn sa att det kan vara för att komma ner i varv som hon onanerar. Just det har hon faktiskt nämnt som ett av skälen

När minskade ert sex?
    Har hon sagt varför hon inte har lust att ha sex med dig så ofta som du vill?
    Lyssnar du på henne när det gäller sex? VET du vad hon tycker är skönt?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Less) skrev 2012-01-23 18:57:48 följande:
    Hanna: sexet blev sämre för ca ett år sedan. Trots att vårt förhållande är minst lika bra nu. Hon säger att hon helt enkelt inte har lust. Hon är nöjd med att ha närhet (vilket vi har mkt) utan sex. Kan det bero på att vi har för mkt vanlig närhet ( kramar, pussar)?
    Det var inget som hände då? Nytt preventivmedel? Någon medicin? Någon händelse? Barn? Sjukdom?

Nej det är toppen att ni har mycket närhet! Kan ni prata med varann?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Less) skrev 2012-01-23 19:09:04 följande:
    Just sexlivet är ju lite känsligt att prata om. Men generellt kan vi prata med varandra bra

Så egentligen så vet du inte om hon är missnöjd med ert sexliv?

Onanerar du?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Less) skrev 2012-01-23 19:58:42 följande:
    Tack alla för era synpunkter. Även om jag ju inte har några säkra svar på varför hon onanerar mer än hon vill ha sex, förstår jag mkt mer om hur ni tjejer fungerar. Har därmed också större förståelse för varför hon behöver onanera. Ska definitivt föreslå att hon använder dildo el motsv samtidigt som vi har sex!

Och du, fråga henne om ni ska testa några grejer för att se om hon kan komma med dig som hjälp?

Gillar hon oralsex? Kan säga att alla mina kompisar kan komma vid oralse, men inte vid enbart penetrering.
    Kanske ska sexet enbart handla om henne ett par gånger? Då de faktiskt enbart handlat om din orgasm tidigare..
  • Anonym (Hanna)
    Anonym skrev 2012-01-23 20:24:28 följande:

Kan bara säga att jag vet hur det känns TS, jag och mitt ex som hon e numera hade nästan aldrig sex för att hon aldrig ville, hade ofta huvudvärk och sånt. ( Tror det va nästan ett år sedan när det tog slut ) Däremot använde hon sin vibrator ett par gånger i veckan.   Så jag vet precis hur du känner. Jag kan bara ge dig rådet att försöka prata med henne om det och förklara hur du känner. Vi försökte med en sexrådgivare men tyvärr fick vi aldrig tag på någon bra och som förstog min frustration.  Jag vet ju inte hur erat sexliv och sånt är förövrigt mer än det du har skrivit här, men försök med lite byteshandel. T.ex om hon ber dig diska eller dammsuga så svara att det kostar och om hon frågar hur mycket säg att du tar bara betalt i natura....;)

Hoppas det löser sig för er, ni kan ju kanske bara vara inne i en svacka just nu....  

Kan direkt säga att ditt tips inte kommer att fungera.Man måste ta reda på varför lusten har minskat. Och sen så måste ju ts partner vilja ha mer lust, hon kanske är nöjd som det är?

Svar på tråden Hon väljer dildon före mig