• Febreg

P-piller Cilest 28 någon?

Ska börja med p-piller sorten Cilest 28.

Någon av er som har erfarenhet av den sorten?
    Undrar främst om ni gått upp i vikt av dom? Eftersom det oroar mig mest.

Vill gärna höra era övriga erfarenheter av dom också, både positiva och negativa!

Tacksam för svar!

• Svar på tråden P-piller Cilest 28 någon?
  • Anonym

Det r inte p-pillren i sig som gör att du går upp, utan att de  kan ge dig ett ökat sug. Så du kan helt styra själv om du går upp eller inte. Detta gäller alla p-piller.

• Momalicious

Jag gick upp i vikt (ej ökat sug) och blev deppig av dom men det blir jag av alla p-piller och minipiller. Det är ju olika för olika människor hur man reagerar.

• Anonym
    Momalicious skrev 2012-01-23 20:09:00 följande:
    Jag gick upp i vikt (ej ökat sug) och blev deppig av dom men det blir jag av alla p-piller och minipiller. Det är ju olika för olika människor hur man reagerar.

Fast man går bara upp om du får i dig mer. Inte av själva p-pillret. Deppig kan man absolut bli av p-piller (o det kan ju även göra att man äter mer eller onyttigare).
  • Theta

Jag började på Cilest 28 för att jag inte mådde bra av mina gamla, fick extrema humörsvängningar. Bara det att ett halvår senare så blev jag gravid med min dotter med dem.. Tog dem samma tid var dag, men ändå så blev en liten trollunge till :-P Haha!

Men i övrigt så trivdes jag jättebra med dem! Var jämnare i mitt humör och slapp extrema PMS som jag hade med Trionetta28.

Hoppas att de skyddar dig bättre än mig, inte alla som välkomnar en graviditet sådär som jag gjorde

• Momalicious

Fast det är omöjligt (för mig). Jag går alltid upp 5-6 kilo första veckan med piller och så jäkla mycket är det omöjligt att trycka i sig på en vecka, iaf för mig. ;) Det är förmodligen bara vatten eller nåt men inte så kul. Äter dock inte piller av nåt slag eftersom jag blir deppig av dom :)

• Febreg
    Momalicious skrev 2012-01-23 20:18:01 följande:
    Fast det är omöjligt (för mig). Jag går alltid upp 5-6 kilo första veckan med piller och så jäkla mycket är det omöjligt att trycka i sig på en vecka, iaf för mig. ;) Det är förmodligen bara vatten eller nåt men inte så kul. Äter dock inte piller av nåt slag eftersom jag blir deppig av dom :)
    Ja precis, man kan faktiskt gå upp i vikt av p-piller, men som du säger, när det är på så kort tid så är det ju oftast bara vatten, men det känns ju inte heller riktigt bra då vågen visar 5-6 kg mer!
  • Febreg
    Anonym skrev 2012-01-23 20:05:37 följande:
    Det r inte p-pillren i sig som gör att du går upp, utan att de  kan ge dig ett ökat sug. Så du kan helt styra själv om du går upp eller inte. Detta gäller alla p-piller.
    Jo, om du går upp i vikt pga av vatten ansamlingar i brösten osv..
  • Febreg
    Theta skrev 2012-01-23 20:11:02 följande:
    Jag började på Cilest 28 för att jag inte mådde bra av mina gamla, fick extrema humörsvängningar. Bara det att ett halvår senare så blev jag gravid med min dotter med dem.. Tog dem samma tid var dag, men ändå så blev en liten trollunge till :-P Haha!

Men i övrigt så trivdes jag jättebra med dem! Var jämnare i mitt humör och slapp extrema PMS som jag hade med Trionetta28.

Hoppas att de skyddar dig bättre än mig, inte alla som välkomnar en graviditet sådär som jag gjorde
    Ne precis! En del blir ju gravida trots skydd...
    Men jag hoppas dom kommer skydda mig nu, det märker vi ;)
  • Anonym
    Momalicious skrev 2012-01-23 20:18:01 följande:

Då binder du vatten. För i fett kan man omöjligt gå upp så mycket på så kort tid.
  • Anonym
    Febreg skrev 2012-01-23 20:22:31 följande:
    Jo, om du går upp i vikt pga av vatten ansamlingar i brösten osv..

Jo fast det är ju inte en varaktig viktuppgång.
Svar på tråden P-piller Cilest 28 någon?